noul myspace

Noul MySpace: impresii la cald

noul myspace

Justin Timberlake s-a ținut de treabă și a pornit ieri noul MySpace. Văzusem deja noul design, fără gif-uri și sclipiciul enervant și mi-a plăcut. Pentru cei care își mai aduc aminte, MySpace era locul în care artiștii își promovau muzica. Dacă Youtube n-ar fi existat, Justin Bieber ar fi fost descoperit prin MySpace, pentru că acolo se adunau toți producătorii mici și mari.

Pentru cine este noul MySpace

La prima vedere sunt două categorii de utilizatori: producătorii de muzică și consumatorii de muzică. Întrebarea logică este: unde s-au dus toți utilizatorii de MySpace după ce rețeaua a căzut în dizgrație? Majoritatea s-au refugiat în Soundcloud. Scriam aici că rețeaua socială portocalie începe să fie băgată în seamă. Mai important de atât este faptul că cei peste 10 milioane de utilizatori contribuie cu melodii proprii, fie că e vorba de creații proprii, remixuri, coveruri sau experimente.

MySpace s-a relansat cu noua piesă a lui Justin Timberlake în homepage, alături de un link către iTunes. Dacă noul MySpace integrează funcția asta pentru orice creator de muzică, atunci putem vedea reîntoarcerea artiștilor către iubirea de altădată.

MySpace pentru consumatori

Consumatorii de MySpace sunt și consumatori de muzică, numai că noul MySpace nu este Spotify, Pandora sau ale noastre Deezer sau Zonga. Tot ce se găsește acolo se datorează utilizatorilor care au încărcat muzica pe site. Până și eu am făcut pe producătorul de muzică și am pus muzică pe MySpace. Problema pe care o văd este că nu există niciun fel de organizare. La simpla căutare “Robbie Williams” am mai multe rezultate pe coloana de artiști, neștiind de unde să aleg. Timberlake mai are de lucrat la capitolul ăsta, poate îl roagă pe Zuck să-i împrumute proaspătul Graph Search.

Va prinde remixul MySpace?

Doar dacă niște oameni importanți vor endorsa rețeaua. Noul MySpace va rămâne totuși o rețea socială de nișă și se poate transforma într-un loc în care muzica underground se poate dezvolta foarte frumos. Cât despre războiul cu Facebook pe care MySpace l-a pierdut, trebuie să fii nebun să crezi că Facebook se va duce în cap, acum că Timberlake stă frumos la costum și papion (deși melodia se numește “Suit & Tie”) pe prima pagină.

Concluzii dupa prima utilizare

  • Întregul sistem ce ține toată muzica nu este perfect, se blochează și primește tratamente cu refresh;
  • Având în vedere că interfața este nouă, s-ar putea ca oamenii să nu adopte chiar așa de repede noua rețea;
  • Aplicația de mobil e de tot rahatul;
  • Noul MySpace trebuie să semneze un parteneriat cu un serviciu de streaming și să îl facă disponibil și pe mobile;
  • În maxim o lună trebuie să se pună la punct toate bug-urile, altfel MySpace va rămâne în trecut.

Comments

3 responses to “Noul MySpace: impresii la cald”

  1. […] Pandrea scrie despre Noul MySpace. Citiți și articolul meu de marți […]

  2. […] la radar, chiar și eu sunt foarte mulțumit de cele câteva piese pe care le-am ascultat deja. “Suit and Tie” mi se pare o melodie foarte reușită, are un ritm extraordinar, iar vocea lui Timberlake plus cele […]

  3. […] câteva conluzii ale unor utilizatori al noului Myspace după contactul cu noua reţea, putem citi aici şi aici […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.