După ce l-au făcut disponibil în varianta First Edition, pe la vreo €19.000, nemții au dat liber la configurare pentru noul Volkswagen T-Cross. Nu pornește chiar de la cei sub €15.000 pe care îi estimam acum ceva timp. Ce-i drept, nici T-Roc nu mai pornește de la €16.800. În fine.
Pentru €16.370 primiți un motor de un litru și 95 de cai, transmisie manuală, aer condiționat manual, sisteme de siguranță (lane assist, front assist), un sistem multimedia cu o rezoluție pe care n-o mai credeam posibilă (400×240 pixeli la o diagonală de 6.5″), doar două boxe (cred că nu văd bine, dar așa scrie) și nicio posibilitate de a face ulterior upgrade la Apple CarPlay sau Android Auto. Interiorul este așa:
Cel mai mișto lucru e că vine cu senzori de parcare față-spate fără să dai un ban în plus. Șanse mari ca în vreo 10 ani să se schimbe mentalitatea “ce, n-am oglinzi?”. Alte chestii de menționat: geamuri electrice peste tot, oglinzi electrice și încălzite, podea dublă în portbagaj și USB.
Principalul adversar pentru Volkswagen T-Roc este fratele iberic Arona. Cu un preț de pornire de €14.907, cel mai mic crossover Seat oferă același motor, aceeași cutie și aceleași dotări (minus lane assist, senzori și jante de aliaj, din câte văd la prima vedere). Sigur, T-Roc are plastice mai bune la interior, iar diferența de aproape €1500 este justificată de jante și senzori, dar mai ales de posibilitatea de a avea nevoie urgentă de lane assist. Chiar și așa un Arona poate fi echipat un pic mai bine decât un T-Roc la preț de pornire. Și problemele pentru micul neamț nu se opresc aici: din martie, Skoda va anunța propriul crossover din același segment.
Nu în ultimul rând, aduc aminte și de Opel Crossland X. Pentru €13.350 (a crescut un pic prețul de pornire, de la €12.920), Opel bagă în dotări Apple CarPlay și Android Auto. Restul dotărilor de luat în seamă sunt aici. Însă nu toată lumea e fană PSA.
Mă aștept să le văd la mare căutare când o porni programul Rabla.
Leave a Reply