Volkswagen ID.2all: drumul spre izbăvire

scris de

in

Dacă 3 oameni îți zic că te-ai îmbătat, e cazul să te duci acasă. Se pare că Volkswagen a auzit de vorba asta, iar ID.2all este un concept care vrea să repare lucrurile despre care șoferii și presa se plâng de ani buni.

Recunoașterea greșelilor

Nu cred că au trecut mai mult de câteva luni de la știrea că Volkswagen a realizat că butoanele capacitive și controlul exclusiv prin intermediul ecranului central sunt o idee foarte proastă. Paranteză: sunt pe două grupuri de Cupra Formentor și cam jumătate (dacă nu mai bine de atât) dintre plângeri țin de sistemul multimedia. Mă așteptam ca revenirea la butoane clasice să se întâmple din acest an, însă facelift-ul pentru ID.3 arată aceleași soluții capacitive.

După această mică dezamăgire, văd că ID.2all rezolvă această problemă: butoane fizice sub ecran, care controlează AC-ul și încălzirea în scaune, plus un scroll wheel care, cel mai probabil, va fi înlocuit de domnul nostru mântuitor, buton de avarii. Volanul vine și el cu aceleași scroll wheels pe care posesorii de Skoda le cunosc foarte bine.

Packaging făcut cu cap

Dincolo de îndreptarea greșelilor generației actuale de electrice, Volkswagen a plusat cu alte lucruri deștepte. ID.2all este cam de aceeași dimensiune cu un Polo. Cea mai notabilă diferență este pe verticală, unde electrica are vreo 10 centimetri în plus, cel mai probabil datorită bateriilor din podea.

Pentru că au mutat tracțiunea pe față, volumul portbagajului a crescut de la 351 de litri (Polo), până la 490 de litri. Ca să vă faceți o idee, într-o Dacie Logan încap 528 de litri. Spațiul pentru pasageri crește și el de la 2555 la 2600 milimetri.

Performanță și autonomie

Cu 226 de cai sub capotă, ID.2all este un pic mai capabil decât ID.3 (204). Te va face să aștepți mai puțin de 7 secunde până la 100 km/h. Autonomia se oprește la 450 de kilometri, conform standardului WLTP. Volkswagen promite o încărcare de la 10% la 80% în 20 de minute.

Cifrele astea vor genera aceleași reacții pe care le știți: fanii electrificării vor fi încântați (că e mașină de oraș), șoferii cu motoare convenționale vor râde de ele.

Design

Chiar dacă este un concept, felul în care ID.2all arată îmi dă de gândit că nu vor fi diferențe foarte mari față de modelul de serie. Cred că este cel mai bine desenat model electric al nemților (fac comparația cu ID.3, ID.4 și ID.5; pe ID.Buzz îl pun deoparte, că e de nișă). Are profilul clasic de hatchback Volkswagen, deci va fi mult mai familiar publicului. Fața arată bine, la fel și spatele.

Preț și promisiuni

Volkswagen spune că modelul de serie va costa sub €25.000, un prag pe care îl consider extrem de ambițios. În acest moment, ID.3 are un preț de pornire de aproape €43.000, conform configuratorului Volkswagen. Da, este un model dintr-o clasă superioară, însă e-Up!, un model mai mic, pornește de la aproximativ €27.000. Până în 2025, când vom vedea modelul de serie, Volkswagen are mult de lucru pentru a atinge acel preț.

O altă promisiune a nemților este că ID.2all va fi urmat de un model și mai compact (probabil înlocuitorul lui e-Up!), cu un preț de pornire de sub €20.000.

via Autocritica


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.