Ungurii au mai boxat vreo 57 de kilometri de autostradă săptămâna asta. Legarea orașului Miskolc de granița slovacă, prin autostrada M30 bifează ultimul segment lipsă al Via Carpathia de pe teritoriul Ungariei.
Odată cu darea în folosință a noii autostrăzi, remarc două lucruri. Maghiarii au ajuns pe la 1800 km de drumuri de mare viteză. Noi avem jumătate.
Al doilea lucru: și slovacii au gluma “autostradă între Timișoara și Constanța, dar pe la sârbi și bulgari”. Primarul orașului Košice, al doilea ca mărime după Bratislava, și-a bătut-o un pic de guvernul slovac:
“I’m glad that with the help of the Hungarian government this promise (legarea orașelor Bratislava și Košice prin autostradă) made by several previous Slovak prime ministers, has finally been fulfilled.”
The Slovak Spectator
Via Carpathia va fi un drum de mare viteză între orașele Klaipėda (Lituania) și Salonic (Grecia). Pe lângă cele două țări menționate, autostrada va trece prin Polonia, Slovacia, Ungaria, România și Bulgaria.
În România, aceasta va avea traseul Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Drobeta-Turnu Severin – Calafat. Avem drum de mare viteză doar între Arad și Lugoj. Următorul segment Via Carpathia care va deveni cel mai rapid realitate pare să fie Oradea – Arad. Deh, Bolojan.
Leave a Reply