Zilele astea am stat mai mult cu finaliștii X Factor, dar și cu cei care, gală de gală au încercat să demonstreze că merită voturile celor de acasă. N-am să vorbesc despre cei trei, de șansele pe care le au, ci despre atmosfera din spatele scenei.
Incalzirea
Ora 11 îi prinde pe concurenți în aceeași cameră cu Crina Mardare, cea care s-a ocupă ca fiecare dintre ei să intre pe scenă în cea mai bună formă. Toți își încălzesc vocile și se pregătesc să meargă pe scenă, să-și repete piesele. Interesant e faptul că, în backstage, hainele și machiajele speciale sunt înlocuite de cele casual, doar vocile îți aduc aminte că acum câteva săptămâni fiecare dintre ei strălucea pe scenă.
Scena
Dacă ieri (vineri) s-a repetat cu negativ, astăzi trupa Colours mi-a arătat cam cum va fi atmosfera în finală. Trupa e demențială! Între piesele concurenților am auzit un “Under the Bridge” superb! Le mai trebuia un solist, Tudor Turcu ar fi fost cel mai potrivit, dar el are alte melodii. Le veți auzi mâine. Revenind la scenă: fiecare finalist are parte de atenția cuvenită, iar Crina stă pe margine pentru a-și da acordul asupra prestațiilor. Toți cântă bine.
Baletul X Factor se încălezește. Din nou observ că și lor le lipsesc costumele, însă mișcările îmi aduc aminte de galele precedente. Toți stau în jurul concurenților și repetă coregrafia. În fața unor străini de studio toată scena arată haotic: echipa tehnică montează cabluri, producătorul se uită pe desfășurător și vorbește cu regia, concurenții primesc sfaturi la capitol mișcare scenică și fetele de la balet încearcă să sincronizeze niște mișcări. Însă toate elementele astea aparent amestecate vor deveni mâine foarte fluide. Așa s-a întâmplat de fiecare dată.
Și dacă tot am vorbit un pic de balet, am întrebat-o pe Natalia cât timp îi ia să învețe coregrafia. M-a surprins când mi-a răspuns că doar o oră. Până la urmă vorbim de 2 minute și ceva în care totul a ieșit perfect până acum. Natalia a dansat și a cântat fără vreo inhibiție în galele de până acum.
Inapoi in camera concurentilor
Ziceam mai sus că încălzirea vocală este de responsabilitatea Crinei. În camera respectivă se află un pian Yamaha pe care l-am luat în teste (sunt blogger, ce naiba! Dar despre asta mai jos). Având în vedere că sunt câțiva concurenți care dau BAC-ul la vară, o să mă exprim plastic, ca în argumentări. Pianul ăla e un “axis mundi” al finaliștilor (o bere pentru cel care știe ce-i ăla “axis mundi” și unde e întâlnit în literatura română de BAC), toată lumea se adună acolo și cântă absolut orice. Zilele astea am auzit acolo Vama Veche, One Republic, Gary Jules, Bitză, Audislave, Bruno Mars, Holograf și mulți alții.
Dacă tot am prins scaunul liber am zis să încerc câteva melodii: Queen, Maroon 5 și Coldplay, moment în care s-a întâmplat cel mai tare lucru din ultimele luni: toți cei din cameră au început să cânte: Raduly cântă bestial “Bohemian Rhapsody”, iar Toduț l-a luat pe “The Scientist” în brațe. Pe “This Love” a cântat toată lumea.
Lectie de viata
Cheloo nu s-a lăsat impresionat de situația lui Ioan Man. Eu da. Să vă explic. Aflat în fața pianului am fost întrebat de către Ioan dacă pot cânta “Ochii tăi”. Eu o știu cât de cât în Do Major, Ioan mi-a cerut să o cânt în Si Bemol Major. Până să mă prind eu unde-i butonul de Transpose pe pian, Ioan mi-a zis “Hai să-ți arăt acordurile”. Atenție: nu să mi le spună, ci să mi le arate! L-am lăsat să se așeze la pian și a început să cânte piesa cu care publicul îl identifică.
Doar o idee: pentru mine pianul e un hobby. Am toate simțurile în regulă. Bun. Ioan cântă mult mai bine la pian decât mine. De voce nu mai vorbesc. Vocea mea reușește să taie maioneza și celui mai iscusit concurent de la Top Chef.
În loc de încheiere
Așa cum am spus la început, nu mai are rost să vorbesc despre finaliști. Unul dintre ei vă va convinge mâine seară că el este următorul X Factor al României. Cât privește camera concurenților – acolo s-au legat prietenii și posibile colaborări de care veți auzi.
Leave a Reply