Tim Cook e tatăl strategiilor de pricing

scris de

in

M-am uitat la keynote și, dincolo de termenii de marketing folosiți, Tim Cook a arătat că știe cum să facă fanii să plătească cu 43% mai mult pe un telefon. În numai doi ani!

Ca să vă faceți o idee: iPhone 7, entry-ul din gama de acum doi ani pornea de la $649. iPhone XR ocupă aceeași poziție și pornește de la $749. La capătul celălalt al Excelului, iPhone XS Max (un nume idiot, btw) pornește de la $1099. Față de echivalentul de acum doi ani, iPhone XS Max este cu $330 mai scump (+43%).

De ce s-a ajuns aici? Două motive. Piața de telefoane stagnează, semn că nu te mai poți baza pe vânzarea la un volum mai mare de la un an la altul. Al doilea motiv: Apple are investitori.

Cum ziceam și aici, prețul mediu per unitate a crescut de la $694 în Q1 2017, la $795 în Q1 2018. Față de lansările de anul trecut, Apple aduce acum pe piață modelele mai scumpe, lăsând versiunea “ieftină” XR pe final de octombrie. iPhone XS și XS Max vor avea tot trimestrul la dispoziție să mărească încasările și mai mult. În plus, există semne că posesorii de 6S și 7, cei mai numeroși dintre cei care au un iPhone, se pregătesc să treacă la noua generație.

Ca de obicei: Apple is doomed.


Comments

4 responses to “Tim Cook e tatăl strategiilor de pricing”

  1. Vrem tehnologie nouă dar la același preț. Înțeleg. 🙂

    Apple poate să ceară lejer $2000 pe telefon, din cauza software-ului + ecosistemului. Android am și pe un telefon de 300 RON, iOS, nu. Materialele folosite într-un produs Apple sunt peste concurență. Simți că este un produs premium.

    Iar fază că telefonul este scump, e penibilă, plătești 1100$ cash și dacă folosești telefonul 2 ani cum ar trebui, vine 45$ pe lună. După 2 ani îl poți vinde cu 40-50% din preț, ceea ce înseamnă vreo $22.5 pe lună. Dacă $22.5 e scump, problema e la salariu.

    1. N-am o problemă cu prețul unui iPhone. Deci n-ai înțeles.

  2. […] keynote-ului m-am aflat într-o mare dilemă, pentru că tocmai ce-l făcusem pe șeful Apple “tatăl strategiilor de pricing”. Or linia actuală de laptopuri Apple este o varză totală pentru cei care vor să aleagă […]

  3. […] Dacă tot ce aș spune despre ultimul trimestru Apple este că au încasat cu 15% mai puțin din vânzarea de iPhone-uri, profeții dezastrului ar cânta falimentul companiei pe trei voci. Mai mult, Cook a anunțat că pe anumite piețe vor practica niște prețuri mai mici, semn că Apple s-a întins poate prea mult cu prețurile actualei generații (deși eu o cred în continuare foarte bună). […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.