Pentru cei care mă știu, povestea coletului Urgent Cargus din preajma Crăciunului este cunoscută. Pe scurt: un produs comandat de pe ASOS și livrat perfect până la Oradea de către DHL a ajuns în mâinile mele după aproximativ o lună.
Vizitele la centrul Urgent Cargus n-au ajutat, dar măcar mi-au dat de înțeles că, pe lângă o gestionare defectuoasă a coletelor, compania n-are cât personal trebuie. Și nu e un caz singular: frecvent văd știri cu demisii în bloc ale curierilor, pe motiv că volumul de muncă tot crește, iar salariile rămân la același nivel.
Problema e că majoritatea clienților nu cunosc aceste aspecte și pun întârzierea în brațele retailerului. Și tehnic clientul are dreptate: este treaba retailerului ca un produs să ajungă la destinație conform termenelor și condițiilor. Așadar, sunt curios ce influență poate avea un retailer asupra serviciului de curierat.
În cazul meu, oamenii de la ASOS s-au oferit să returneze banii sau să refac comanda, acordând o atenție mai sporită livrării. E ok și așa, însă nu este o soluție pe termen lung, mai ales dacă ai clienți din țări în care serviciile de curierat lasă în general de dorit.
Numai bine că vine Președintele ASOS în România, cu ocazia GPEC-ului. Poate apucă cineva să-l întrebe pe Brian McBride fie în timpul panel-ului, fie într-o discuție privată dacă marii retaileri au cu adevărat vreun leverage în fața companiilor de curierat.GPEC Summit va avea loc între 29 și 31 mai, la Crystall Palace Ballrooms, iar biletele sunt puse deja în vânzare.
Leave a Reply