Gura târgului spune că Sony se pregătește să anunțe un nou mirrorless APS-C. Plasat ca vârft de gamă, urmașul lui a6500 promite câteva lucruri interesante. Teoretic.

Un nou design, cu vizorul electronic plasat în centru stârnește deja pulsuri ridicate în comunitatea de fani. Promisiunea video 4K 60p este iarăși dezbătută în lung și în lat. O baterie pe măsura fraților mai mari, din gama Full Frame e și ea pe lista de dorințe. 

Deși toate astea și multe altele sună bine, cred că relevanța Sony pe piața APS-C va avea mai multe de câștigat cu câteva obiective pentru amatori și profesioniști.

SEL 16-50 f2.8 OSS

Sony are doi mari rivali în piața APS-C: Fuji și Canon. Dintre aceștia, Fuji are obiective ce rivalizează cu gama Full Frame. Mă rog, Fuji a făcut asta pentru că nu are gamă Full Frame, deci risc 0 de canibalizare cu propriile produse.

Canon nu are o gamă numeroasă de obiective. Ba chiar și-au dat cu stângu-n dreptul când au lansat gama EOS R și nu au făcut obiectivele Full Frame compatibile cu aparatele APS-C. Cu toate astea, gama EOS-M este extrem de populară în Asia, în ciuda minusurilor tehnice.

Așa că Sony trebuie să riște un pic și să anunțe obiective high-end pentru utilizatorii APS-C. Cel mai dorit de comunitatea de fani este un 16-50mm f2.8. Echivalentul unui 24-70mm f2.8 Full Frame, va rivaliza cu modelul 16-55mm f2.8 produs de Fuji. 

Prețul ar trebui să fie unul pe măsură, din moment ce un 10-18mm f4 costă în jur de $800. Cu un preț de până în $1200, viitorul 16-50mm f2.8 ar fi de două ori mai ieftin decât 24-70mm f2.8 GM. Și ar obține aproape aceleași rezultate.

Nu e ca și cum Sony n-ar putea face obiectivul ăsta. Au deja o versiune 16-50mm f2.8 pentru gama de SLT-uri. Și aia costă $800.

Praga, 2014. Sony 16-50mm f3.5-5.6 OSS

SEL 70-300 f4.5-5.6

Un obiectiv 70-300mm pentru APS-C este, din nou, destul de ușor de realizat pentru Sony. Înlocuiți “SEL” cu “SAL”, pune-ți restul numelui din subtitlu într-o căutare pe Google și o să dați de un obiectiv “G” cu preț recomandat de $1000 pentru aceleași SLT-uri.

În momentul de față, obiectivul 55-210mm f4.5-6.3 este cea mai bună opțiune pentru cei care să fotografieze ceva sport și wildlife. Partea bună e că îți trebuie doar $350 pentru a-l avea. Partea proastă e că Sony n-a scos un frate mai mare din 2011 până acum.

Sony 55-210mm f/4.5-5.6 

Cu toate că Sony oferă deja un 70-300 pentru camerele mirrorless, acesta este destinat gamei Full Frame. De unde și prețul de $1150.

Dacă ne uităm în curtea DSLR-urilor, Canon vinde o versiune pentru APS-C și Full Frame pentru numai $450. Nikon are două versiuni: $350 și $400 (VR). Semn că Sony n-ar trebui să se ducă mai sus de $600 dacă vrea să-și mulțumească fanii.

Ceva wide și rapid. Și fix

Cel mai wide obiectiv fix făcut de Sony pentru aparatele sale APS-C este pancake-ul de 16mm f2.8. Lansat într-o vreme în care Sony testa apele, calitatea optică lasă mult de dorit. 

Cei care vor ceva mai bun au de ales între Sigma 16mm f1.4, Rokinon 12mm f2 sau Zeiss Touit 12mm f2.8. Primul este mare, greu, dar foarte bun, al doilea este ieftin, bun, dar manual, iar ultimul este bun pe foto, de evitat pe video și scump.

Așa că Sony are oportunitatea de a scoate o a doua generație a obiectivului. Sau să meargă chiar în zona de 12mm. Ar fi o mană cerească pentru fotografii de landscape și de astro, care preferă dimensiunile compacte ale camerelor mirrorless APS-C.

Peștera, Brașov. Sony 16mm f/2.8 + Convertor Ultra Wide 0.75x (Sony VCL-ECU2). Deci 12mm.

Primul gest ar trebui să fie îndreptat către entuziaștii care fac ceva bani din fotografie. Obiectivul 16-50mm f2.8 e bine să apară împreună cu noul aparat APS-C despre care am menționat la începutul articolului.

Așa să ne ajute.

Categories: Foto

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.