“Primul tronson pe care ne-am propus să-l lansăm în achiziție publică de lucrări la finele anului, sperăm, în funcție de cum decurge și studiul geo, va fi Ploiești – Buzău, în lungime de 65 de kilometri. Analizăm câte loturi vor fi, dacă vor fi două, dacă vor fi trei”, a spus Mariana Ioniță, directorul Companiei de Autostrăzi la un eveniment desfășurat cu Universitatea Tehnică București.
Hotnews
În mod normal, citatul de mai sus mi-ar da motive de bucurie. Cu toate astea, în fiecare an urmăresc promisiunile celor de la conducere și observ cum le ratează cu lejeritate aproape de fiecare dată. În plus, atribuirea contractului pentru studiul de fezabilitate a durat DOI ANI pentru Autostrada A7. Dar hai să zicem că doamna Ioniță știe ce vorbește (în apărarea domniei sale, CNAIR-ul pare să se miște mai cu talent de când ocupă fotoliul de director).
Tronsonul Ploiești – Buzău, de fapt Dumbrava – Buzău, prezintă câteva necunoscute în acest moment. Conform CNAIR, ar trebui ca acestea să fie clarificate în acest an, odată cu scoaterea la licitație în vederea construirii tronsonului.
Prima necunoscută este nodul A3-A7, în dreptul localității Dumbrava. Deocamdată, proiectantul s-a ocupat mai mult de traseul autostrăzii, nu neapărat de configurația nodurilor. De aceea, trompeta (bifați opțiunea “proiecte propuse) care apare în acest nod a stârnit reacții adverse din partea celor interesați de subiect. M-am uitat pe alte noduri din România și o copiere a nodului A1-A11, de lângă Arad, ar fi o idee mai bună.
Această implementare are mai multe avantaje. Față de trompetă, nodul din imagine face posibilă traversarea cu cel puțin 80 km/h. În al doilea rând, acesta prioritizează traficul pe relația București – Buzău și invers, față de trompeta actuală care avantajează relația Ploiești – Buzău și invers.
Al doilea lucru de rezolvat este reconfigurarea nodului A7-DN1D. Traficul pe acest drum național este prea mic pentru a justifica un nod de tip trifoi.
În schimb, nodul de la Spătaru justifică pe deplin un astfel de nod. Sper ca o astfel de construcție să implice un upgrade la profil 2+2 al DN2 până la intersecția cu DN1B.
Ploiești – Buzău se termină la nodul A7-DN2B, podul peste râul Buzău fiind atribuit tronsonului Buzău – Focșani. Personal, cred că ar putea fi inclus pe primul tronson, mai ales că ar ajuta la o mai bună împărțire în trei loturi:
- Ploiești – Buzău, Lot 1: Nod Dumbrava – Nod Baba Ana (inclusiv): 28 kilometri. Elemente notabile: nod A3/A7, cu trecere peste cale ferată;
- Ploiești – Buzău, Lot 2: Nod Baba Ana – Nod Spătaru (inclusiv): 26 kilometri; Elemente notabile: nu sunt
- Ploiești – Buzău, Lot 3: Nod Spătaru – Nod Buzău Nord: 14 kilometri + 9 kilometri drum de legătură spre DN2. Elemente notabile: pod râu Buzău.
Rămâne de văzut proiectul final, iar informațiile de până acum indică luna octombrie ca perioadă când vom vedea cum va arăta autostrada până la Buzău… cel puțin pe hârtie.
Leave a Reply