Dave Chappelle zice o chestie interesantă într-unul dintre cele mai recente stand-up-uri: poți ține oamenii în mizerie, dar să-i faci loiali. Dă un exemplu despre o curvă bătută crunt de pește, dar care ajungă să-i fie recunoscătoare pentru că însuși el a dus-o la spital, s-o pună pe picioare.

Așa și cu primii kilometri de șosea de mare viteză din Oltenia. Segmentul Pitești – Craiova a fost scos la licitație în iulie 2017, timp în care s-a analizat, s-a desemnat și s-a contestat. După aproape un an și jumătate mai târziu, CNAIR-ul a fost capabil să dea în construcție doar jumătate din drum (Craiova – Slatina). Restul traseului întârzie din cauza unor contestații câștigate de către un constructor.

Chiar și așa, forumul API e încântat de veste, mai ales că Umbrărescu e unul dintre câștigători și se ține de treabă pe loturile aflate acum în execuție. “Măcar atât”.

Unul dintre lucrurile bune cu semnarea contractelor este că, peste ani, niște olteni vor realiza că o autostradă va aduce niște beneficii. Nu să ajungă mai repede în Balș, cum zicea un isteț în comentariile de pe Hotnews. Mișcarea eficientă a mărfurilor e una. Condiții mai sigure pentru șoferi e a doua. Chiar:

A trecut peste un an de când nu mai merg pe DN2, ci pe ăsta în drum din și spre Buzău. Sunt mai câștigat din două puncte de vedere: prind și eu niște kilometri de autostradă și merg pe un drum care e mai liber.

Dacă și viitorul drum expres al Olteniei va duce la astfel de aprecieri din partea șoferilor, poate că vom fi mai puțin turbați la volan.

Photo by Thomas Somme on Unsplash


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.