Samsung face biznis


Nu mai e niciun secret că Samsung a lansat Galaxy S3… Mini. Mai mic, mai slăbuț și mai ieftin, dar (foarte important) cu același design al fratelui mai mare. Deși Samsung are deja un telefon cu caracteristici aproape identice (vezi Galaxy S Advance), producătorul asiatic plusează acolo unde clientul este ușor de convins: Jelly Bean și brand-ul Galaxy S3. Întrebarea logică este dacă se va vinde.

Într-un cuvânt: da. Dar nu pe piețele unde lumea își permite cu ușurință un S3 în mărime naturală, ci acolo unde bugetul alocat terminalelor GSM este mai mic. Gura târgului spune că dimensiunea de 4 țoli a ecranului vine să fure din publicul iPhone, dar nu sunt convins de afirmația asta: iPhone 5 e mai performant, dar și mai scump. Drept urmare nu cred că Samsung va convinge clientul să dea jumătate din bani pe un telefon de două ori mai prost.

Paralelă între Samsung și Apple

Spre deosebire de asiatici, Apple obișnuiește să acapareze altfel piața și cred că le merge mai bine. Samsung scoate câte un telefon la fiecare două săptămâni și extrem de rar vedem update-uri consistente. Asiaticii investesc masiv în producerea de hardware pentru a ține clienții mulțumiți. Apple nu se obosește: if it ain’t broke, don’t fix it. În momentul de față Apple produce două telefoane cu același design și diferențe de hardware foarte mici, pe care le vinde în continuare operatorilor de telefonie mobilă. Singura investiție necesară este actualizarea software-ului, astfel că toată linia curentă de iPhone-uri (4, 4S și 5, ba chiar și proaspăt ieșitul de pe piață 3GS) dispune de iOS 6.

Și pentru prima dată după ceva ani, Apple reia strategia iPhone pentru noua linie de iPod touch.

PS: Concursul World of Warcraft – Mists of Pandaria continuă!

foto via


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.