Văd că doamna primar s-a încurcat rău cu 500 de metri de bandă de autobuz, dar asta n-o împiedică să meargă mai departe în demersul dumneaei de a prioritiza transportul public de suprafață. Până să ajungem la un oraș cu benzi dedicate autobuzelor, iată ce aș face eu ca primar cu transportul public din București.
Metrorex și RATB sub aceeași umbrelă
O măsură ULUITOARE, FĂRĂ PRECEDENT, nu? Toată lumea o face prin Vest, numai noi avem cumetri și nași ce au nevoie de posturi călduțe pe la regii.
Ideea de a circula cu metroul și cu transportul de suprafață pe un singur bilet va fi cel mai important catalizator al lăsării mașinii acasă de către mulți. Trebuie doar să se vrea.
Stații de autobuz/tramvai care să nu insulte călătorul
Până la afișaje electronice care să anunțe în cât timp vine autobuzul, hai să ne asigurăm că fiecare stație oferă un minim de confort pentru călători. Ceva sub care să te adăpostești în cazul în care vine o ploaie. Niște bănci. Un program printat în format mare, afișat pe unul dintre pereții stației.
În cazul șinelor, hai să nu mai avem stații fără refugiu. Văd zilnic pensionari care se chinuie să urce alea 3 trepte ale tramvaiului. N-avem bani încă de modele cu podea joasă, dar de niște ciment și borduri putem să ne scotocim prin buzunare.
Nu în ultimul rând, să îndrume poliția locală să dea dedicații scumpe șoferilor care lasă mașinile în stații.
Curățenie în autobuz/troleu/tramvai
Gabi Firea tot promitea că orașul va avea autobuze și tramvaie noi, mai târziu că vom lua altele second-hand. În fine, până la marea achiziție, hai să plătim pe cineva să curețe ceea ce iese acum pe străzi. Poate că trebuie să citească mai întâi despre teoria geamurilor sparte, sunt multe de învățat de acolo.
Hai că unirea Metrorexului cu RATB e grea, dar măcar de celelalte să se ocupe primarul Capitalei. Cum am mai spus: trebuie doar să se vrea.
Leave a Reply