Ieri – bucurie mare că e disponibil albumul lui Timberlake, îl descarc de pe iTunes și îl savurez. Mă gândeam să-l mai ascult de vreo două ori până să apuc să scriu de pe el. Știți voi, să las piesele să se decanteze în mintea mea. Țeapă!
De ieri primesc notificare că e disponibil iOS 6.1.3. N-o bag în seamă, mai ales că nu e cine știe ce. Azi mi-a venit laptop-ul cel nou, instalez nebuniile pe el, inclusiv iTunes. Conectez telefonul și primesc notificare “iOS 6.1.3, trăi-ți-ar familia dă șăf cu aifone! Hai, nu-l instalezi și matale?” Zic “bine”. M-a mâncat în cur! Dacă fac o actualizare OTA (Over The Air, adică fără să-l conectez la iTunes) tot procesul durează 15 minute MAXIM. Dar pe Pandrea l-a mâncat grav. Nu-i nimic, m-a scărpinat Apple cu carbid.
Dau drumul la actualizare și îmi văd de ale mele. După vreo 15 minute văd cum iconița de iTunes îmi atrage atenția: “Frăție, dă și tu un restore, că a apărut ceva nașpa, să mor dacă te mint!”. Și încep să mă gândesc: oi fi făcut back-up prin iCloud sau prin iTunes? Am descoperit că cea mai recentă e din iCloud (ieri). Bun! A făcut restore la tot, mai puțin la piesele pe care le aveam în telefon.
Eh, asta e, le descarc din nou de pe iTunes, așa cum fac cu aplicațiile păstrate în Cloud. Țeapă! iTunes in the Cloud păstrează doar aplicațiile și cărțile descărcate în România! Vecinii de la sud de Dunăre au serviciul activat pentru muzica, la fel și Sri Lanka, Papua Noua Guinee, Nicaragua și alte țări în care cu siguranță nu se fac evenimente de lansare a iPhone-ului.
Hai să intru în iTunes și să descarc iar albumul, poate vede sistemul că am cumpărat melodiile lui Timberlake și mă lasă a le descărca. Țeapă! “Fraiere, vezi că ai mai descărcat albumul, sigur mai vrei să dai banii încă o dată pe Timberlake?” Binențeles că nu. Am contactat serviciul de suport al Apple. Să vedem ce iese, răspunsul vine în maxim 48 de ore.
Update: m-au contactat cei de la Apple Support, în persoana unei tipe, Praise pe numele ei. Deci Praise the Lord! Băieții au rezolvat-o elegant: mi-au dat un link din care am descărcat toate piesele pe care le pierdusem și mi-au mai dat vreo două link-uri din care să învăț care-i treaba cu back-up-ul colecției de muzică.
A fost a doua experiență cu support-ul Apple (prima dată au fost niște erori cu card-ul) și e de înțeles de ce sunt pe primul loc an de an.
Leave a Reply