Modelul de business Apple

scris de

in

Un băiat de la Mashable se declară profund dezamăgit de cea mai recentă actualizare a Macbook-ului de 12″ și îi dă înainte cu specificații care ar fi trebuit modificate și adăugate, uitând (în mod voit, zic eu) care este modelul de business Apple.

Screen Shot 2016-04-20 at 00.33.11

Dacă faceți un pas în spate și priviți orice lansare de produs, puteți găsi două strategii pe care Apple le pune în aplicare. Testarea disponibilității early adopterilor de a plăti mai mulți bani pe un produs ce redefinește piața și micșorarea prețului la maxim un an, pentru a stimula vânzările (iPhone, Apple Watch) este prima dintre ele. A doua se aplică produselor ce reprezintă o nișă într-o gamă deja existentă în linia de produse Apple; prețul este de asemenea ridicat, însă primul update de produs este minor, prețul fiind același (Macbook Air, Mac Pro, noul Macbook).

Așa cum am spus și în momentul lansării, noul Macbook de 12″ urmează aceiași strategie a primei generații Macbook Air, lansată în anul 2008. În anul în care Jobs scotea un laptop dintr-un plic A4, presa și utilizatorii au criticat Macbook Air pentru lipsa de performanță (procesor slab, hard disk oribil de încet) și de versatilitate (USB, Mini-DVI, Audio), însă au lăudat curajul Apple. Refresh-ul din octombrie 2008 avea să aducă îmbunătățiri minore (RAM mai performant, mai mult spațiu de stocare, transformarea port-ului Mini-DVI în Mini Display Port).

Noul Macbook de 12″ a avut parte de același tratament: Apple a fost lăudat pentru curajul de a lansa un laptop cu performanțe egale unui Macbook Air din 2011 și versatilitate aproape de zero. Refresh-ul de ieri a fost aproape identic cu cel din octombrie 2008: procesoare și cip grafic noi, baterie mai bună și o nouă culoare (rose gold). Atât în 2008, cât și astăzi, prețurile au rămas aceleași: $1799 pentru Macbook Air, respectiv $1299 pentru Macbook.

Problema articolelor de genul ăsta este că autorii lor știu modelul de business (sau sunt foarte proști), însă nimic nu aduce click-uri mai multe decât datul în cap când vine vorba de Apple.


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.