Ministerul Invatamantului incurajeaza creativitatea in cele mai proaste moduri

Ajuns în weekend la Buzău am vizitat niște prieteni de familie, am dat niște mărțișoare, flori, de-astea. Într-una din vizite am pus mâna pe o culegere de exerciții de clasa a 8-a, la limba română. Acum 10 ani mă pregăteam să dau Capacitatea și scriam comentarii la foc automat. Pe lângă asta băgam și compuneri specifice subiectului al doilea din examenul de acum 10 ani.

Pe lângă scoaterea unor specii literare din programă, elevii de azi au și alte tipuri de compunere, cu alte criterii. Mă așteptam ca schimbările să vizeze tehnici de scriere, nu temele. Însă un subiect spune așa:

Exprimă-ți opinia, într-un text de 80-150 cuvinte (10-15 rânduri), despre una dintre următoarele experiențe: dragostea, pasiunea de colecționar, gelozia, dependența de droguri.

Nu mai scriu și cerințele și nu mă leg de experiențele în dragoste și gelozie ale unui elev de 14-15 ani. Mi se pare de râsu-plânsu că un elev de gimnaziu trebuie să-și exprime părerea despre dependența de droguri. Mai grav e că toată lumea va scrie la fel: “drogurile e nașpa, câh, piei, satană!”. În continuare se încurajează gândirea după tipar. Eu aș fi dat o compunere de genul: “Ce părere aveți de mizeriile de la televizor?”, că segmentul ăsta de vârstă consumă cel mai mult TV, internet și cam tot ce înseamnă mass-media. Din păcate nu m-a dus capul să văd cine a scris minunăția asta de culegere:

IMG_0052


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.