Mania ecranelor tactile în mașini

scris de

in

Mă uitam la pozele pe care Skoda le-a dat presei. Viitorul model Scala are un interior mult mai bine desenat decât vechiul Rapid, însă are o chestie pe care pe mine mă deranjează.

Îmi place că se revine la un stil curat, cu zone clar definite. De asemenea, îmi place că ecranul multimedia, deși tot sub aspect de tabletă, nu răsare chiar așa de mult din bord. Problema mea e la butoanele sistemului multimedia.

Mai toate modelele din grupul VAG suferă de chestia asta. Noul A8 e o mare de ecrane tactile. E ca și cum butoanele rotative cauzează reacții adverse grave pe liniile de asamblare.

Este mult mai comod să răsucești de un buton, decât să bâjbâi după unul tactil, care nu oferă feedback la apăsare. Sigur, veți spune că problema este una falsă, pentru că ai butoane de volum și pe volan. Poate, dar aici e vorba de o chestie de gust.

Motivul pentru care prefer să am un Sony XAV-AX1000, în locul unui Pioneer SPH-DA120 este chiar butonul de volum. Că mari diferențe între cele două unități nu sunt.

La polul opus sunt cei de la Mazda. Nu numai că japonezii nu au pus butoane în jurul ecranului multimedia, ci i-au și luat funcția tactilă odată cu anunțarea noului Mazda 3.

Pentru mine, soluția este undeva la mijloc. Ecranele tactile au un rol în mașina de azi, însă butoanele clasice sunt mai utile pentru că sporesc siguranța la volan.


Comments

One response to “Mania ecranelor tactile în mașini”

  1. […] s-ar duce la VW. De săptămâna trecută și până acum, nu mi-am schimbat părerea cu privire la ecranele tactile ale mașinilor, așa că va trebui să văd interiorul în […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.