Este statusul pe care l-am lăsat după ce am venit de la cinema (apropo, a fost Dinamo – Steaua pe National Arena și tot orașul s-a gândit să parcheze la Mega Mall și să activeze alarmele de monoxid de carbon). De fapt, este filmul pe care Hugh Jackman îl merita de la început.
În loc să meargă pe distrugerea planetară, scriitorii au abordat o latură mai umană a universului X-Men. E anul 2029 și scheletul din adamatium îl otrăvește pe Logan, împiedicându-l să se vindece rapid. Mutanții au dispărut aproape în totalitate, iar liderul lor, Charles Xavier, a ajuns un bătrân suferind de Alzheimer, ale cărui crize au dus la clasificarea sa ca armă de distrugere în masă.
De aceea, Xavier este ținut de Logan într-un loc izolat și la dietă pe bază de medicamente. Alături de ei este și Caliban (Stephen Merchant), un mutant ce nu poate sta în lumină.
Decăderea eroilor este foarte bine prezentată în film: de la bătrânețea personajelor, descompunerea mediului în care locuiesc, până la cromatica folosită de către regizor (James Mangold, de asemenea responsabil pentru filmul The Wolverine). Un lucru foarte diferit față de universul X-Men este violența în limbaj și acțiune. La început, e ciudat să vezi “fuck”-urile aruncate în stânga și-n dreapta, pentru că personajele ultimilor 17 ani de X-Men au fost mai rezervate în violența verbală. Apoi îți dai seama că Wolverine este unul dintre cele mai dure personaje Marvel, deci rating-ul R este decizia care trebuia luată poate de la X-Men Origins.
X-23 sau puștoaica fabricată în laborator după ADN-ul lui Wolverine are social skills aproape de 0, dar tranșează soldați atât de bine, încât nu-mi pare rău că Logan este ultimul film al lui Jackman. Modul în care fata lasă atâtea bălți de sânge într-un film R rated mi-a adus aminte de Chloe Grace Moretz și cum monta plumb în cranii, în Kick-Ass. Urlă la fel ca ta-su, se vindecă mai repede și are două minunății de pumnale ce-i ies din picioare. Deci, dacă Fox va face filme cu X-23 în rol principal, bring it on!
Însă asta poate fi atât o oportunitate, cât și o problemă, întrucât Fox nu stăpânește foarte bine cele două ere X-Men pe care le vedem acum. În condițiile în care aproape toți mutanții au dispărut în filmul Logan, cum mă pot atașa emoțional de personajele lui McAvoy și Fassbender, în condițiile în care toți o mierlesc? Also, știu că Deadpool e o insulă de caterincă și violență gratuită în universul X-Men și tocmai de aceea nu-l văd prin filmele serioase. Cu toate astea, este posibil ca personajul Cable (anunțat pentru Deadpool 2) și călătoriile sale în timp să schimbe încă o dată firul narativ și să permită apariția lui Wolverine în viitoarele filme din serie (desigur, jucat de un alt actor).
Sunt scenarii care mi-au trecut prin minte în timp ce vedeam filmul la cinema. Însă Logan trebuie privit ca un film separat de franciza X-Men și trebuie apreciat ca o dramă cu accente extrem de violente. Odată ce porniți spre sala de cinema cu această idee, Logan nu are cum să vă dezamăgească.
Și dacă tot am adus aminte de sală, Cinema City a lucrat la îmbunătățirea achiziției de bilete online. Dacă mergeți la sălile din Mega Mall, site-ul oferă locuri mai bune pentru cei care vor să cumpere direct din site și să ridice biletele sau să le primească direct pe mail. Am încercat sistemul cu ocazia filmului Logan și a mers brici: de la selectarea locurilor, până la scanarea biletelor la intrarea în cinema.
Leave a Reply