Titlul reprezintă asaltul obsesiv al paginilor de Facebook ce vânează cifre impresionante pentru a arăta șefilor. Dintr-un anumit punct de vedere poate fi justificat procedeul: vrem să verificăm ce audiență avem, câtă lume reacționează la mesajele pe care le lansăm noi, însă unele sunt așa de evidente încât îmi permit să vin cu unul asemănător:
Dă LIKE și SHARE acestui articol dacă respiri!
Cel mai simplu e să asociezi mesajul cu evenimentele momentului. Sunt Jocurile Olimpice, avem atâția români ce ne reprezintă cu onoare și, în ciuda tuturor mizeriilor ce s-au întâmplat în ultima perioadă, Olimpiada este unul dintre puținele lucruri care unește cetățenii acestei țări. Drept urmare LIKE și SHARE reprezintă becul lui Pavlov, chiar dacă pozele prezentate pe Facebook nu sunt rezultatul muncii paginilor respective (un exemplu bun este Motivonti cu ciordeala asta).
Rezultatul este un număr umflat de like-uri și share-uri, a căror viață este extrem de scurtă în mentalul colectiv. Social media nu e pentru toată lumea.
PS: Mai țineți minte episodul în care o tipă urla din toți bojocii pe TV “VREAU SĂ SUNE TELEFONUUUUUL!”. Cam așa e și cu “LIKE și SHARE dacă ești de acord!”
Update: Văd că și Julius de la Daily Cotcodac a abordat tema, preferând un articol cu imagini mai sugestive decât ce am scris eu pe aici.
Leave a Reply