Băi, n-am mai văzut de foarte mult timp o chestie făcută la mișto în halul ăsta. E vorba de autostrada Ploiești – Brașov. Eterna. Aia unde trebuia să doarmă Șova cu cortul. Aia pe care o termina Ponta, altfel nu mai catinda la Parlamentare. EA.
Bun. Prin martie anul trecut, CNAIR-ul s-a făcut cu un nou prestator de studiu de fezabilitate și proiect tehnic. Contractul e într-o întârziere majoră și ce știm până acum este că cei 105 kilometri între Ploiești și Râșnov ne-ar costa vreo €87 de milioane pe kilometru. Explicația? Tuneluri după tuneluri, unul începând chiar lângă rafinaria Petrobrazi. Ba chiar unul de 14 kilometri lângă Câmpina.
Eu am început să râd când am văzut chestia asta. Mă gândesc că n-ai cum să accepți un studiu făcut parcă în stilul în care Vice își alege subiectele. Bine, nu pot zice că mă miră. Poate că nici Ciucă nu mai vrea să fie arătat cu degetul când debitează tâmpenii cu a 5-a încercare de Parteneriat Public-Privat pentru construirea autostrăzii. Așa că oamenii vin cu fumigena asta a prețului mult prea mare. Sunt două urmări: fie vor apăsa pedala cu PPP-ul, fie vor reveni la traseul prin albia râului Prahova, o idee care va aduce multe probleme localităților de pe traseul. Asta dacă proiectul va primi vreodată acordul de mediu.
Prestatorul studiului de fezabilitate nu se află la prima gogomănie de genul ăsta. Tot Consitrans ne-a dăruit două cocoașe mirifice de autostradă – una la Focșani, alta la Boița. N-au un metru de asfalt pe ele, dar vor deveni realitate peste niște ani (pe aia de la Focșani o s-o facă Umbrărescu în 2 ani).
Că tot se termină vara: când o să stați la iarnă bară la bară pe Valea Prahovei, gândiți-vă că unii fac un studiu de fezabilitate la mișto. Pe nervii, dar mai ales pe banii voștri.
Leave a Reply