De fapt titlul corect e “Cum să bagi paranoia în oameni”, dar asta contează mai puțin. Se ia un subiect sensibil, cum ar fi dragostea necondiționată a unei mame față de copilul ei, se dă un cadru periculos pentru cel din urmă și se îndeamnă la vigilență.
Orice social media manager ar fi invidios pe numărul ăla de share-uri. Și aici nu vorbim de un brand, ci de o persoană cu un profil obișnuit. Întrebând cunoștința de pe Facebook care a dat mai departe mesajul dacă a verificat cumva informația, răspunsul a fost “nu știu dacă e adevărat sau nu, însă nu m-ar mira dacă ar fi pe bune”.
Mi-am zis să fac un minim efort și să verific informația. Am luat legătura cu Biroul de Presă al Kaufland și răspunsul a fost următorul:
Dorim să vă asigurăm vehement de faptul că situaţia descrisă în mesajul distribuit în cadrul reţelelor de socializare nu a avut loc în magazinul nostru şi regretăm asocierea companiei cu acest mesaj, precum şi răspândirea acestui zvon. De asemenea, vă garantăm că într-o asemenea situaţie compania Kaufland România SCS ar fi alertat autorităţile locale imediat pentru a se lua măsuri pe cale legală.
Cum în ultima vreme am aflat cât de nașpa sunt corporațiile și cum fac ele să ascundă adevărul (vezi Roșia Montană), am zis să sun și la Biroul de Relații cu Publicul al Inspectoratului de Poliție al Județului Alba, să cer o a doua opinie. Răspunsul? Poliția s-a sesizat, a verificat magazinul și nu a constatat fapta. Mai mult, nu a existat nicio plângere de tentativă de răpire. Doamna cu care am vorbit este la curent cu dezinformarea de pe Facebook și mi-a spus că, înainte de magazinul din Alba-Iulia, cel din Cluj a fost targetat cu același anunț demn de paranoia.
Puteți trage concluziile singuri. Și de asemenea puteți să vă îndemnați prietenii să nu mai distribuie toate anunțurile care provoacă paranoia și panică. Multe dintre ele nu sunt adevărate.
Leave a Reply