Cum să prostești oamenii pe Facebook

De fapt titlul corect e “Cum să bagi paranoia în oameni”, dar asta contează mai puțin. Se ia un subiect sensibil, cum ar fi dragostea necondiționată a unei mame față de copilul ei, se dă un cadru periculos pentru cel din urmă și se îndeamnă la vigilență.

rapire

Orice social media manager ar fi invidios pe numărul ăla de share-uri. Și aici nu vorbim de un brand, ci de o persoană cu un profil obișnuit. Întrebând cunoștința de pe Facebook care a dat mai departe mesajul dacă a verificat cumva informația, răspunsul a fost “nu știu dacă e adevărat sau nu, însă nu m-ar mira dacă ar fi pe bune”.

Mi-am zis să fac un minim efort și să verific informația. Am luat legătura cu Biroul de Presă al Kaufland și răspunsul a fost următorul:

Dorim să vă asigurăm vehement de faptul că situaţia descrisă în mesajul distribuit în cadrul reţelelor de socializare nu a avut loc în magazinul nostru şi regretăm asocierea companiei cu acest mesaj, precum şi răspândirea acestui zvon. De asemenea, vă garantăm că într-o asemenea situaţie compania Kaufland România SCS ar fi alertat autorităţile locale imediat pentru a se lua măsuri pe cale legală.

Cum în ultima vreme am aflat cât de nașpa sunt corporațiile și cum fac ele să ascundă adevărul (vezi Roșia Montană), am zis să sun și la Biroul de Relații cu Publicul al Inspectoratului de Poliție al Județului Alba, să cer o a doua opinie. Răspunsul? Poliția s-a sesizat, a verificat magazinul și nu a constatat fapta. Mai mult, nu a existat nicio plângere de tentativă de răpire. Doamna cu care am vorbit este la curent cu dezinformarea de pe Facebook și mi-a spus că, înainte de magazinul din Alba-Iulia, cel din Cluj a fost targetat cu același anunț demn de paranoia.

Puteți trage concluziile singuri. Și de asemenea puteți să vă îndemnați prietenii să nu mai distribuie toate anunțurile care provoacă paranoia și panică. Multe dintre ele nu sunt adevărate.


Comments

20 responses to “Cum să prostești oamenii pe Facebook”

  1. Si tanti Corina Petcu nu poate sa raspuna un pic (legal) la tampeniile debitate?

    1. Doar daca cei de la Kaufland depun plangere pentru prejudicii de imagine.

  2. Și ce te faci dacă Lidl e în spatele acelui mesaj?

    Off-topic: pune și tu o temă de mobil pentru blog.

    1. Kaufland nu da in judecata pe Lidl, ci pe tanti care a facut postarea pe fb.

      Tema e responsive, nu se adapteaza pe ecranul tau?

      1. Da, totuși nu crezi că ar fi o strategie bună? 🙂

        – Este, dar folosește mult javascript și merge mai greu ca WpTouch, de exemplu.

        1. Poate. Mersi pentru sfatul cu tema.

          1. Uite că subiectul e mai vechi: http://www.ploiesteanca.ro/sanatate/itemlist/tag/copil%20rapit%20kaufland

            Sunt sigur că aș găsi și mai vechi de atât. O fi un fel de scrisoare din aia pe care o primeai în cutia poștală și mureai dacă nu o trimiteai către 9 persoane în maximum 3 zile. :))

            Cred că ai acordat mai multă atenție acestui subiect decât era cazul. Și cazul era zero. 🙂

          2. Cazul nu e 0 daca 16000 de oameni ajung sa creada asta.

          3. Oamenii sunt influențabili. Totul începe cu prietenii din lista distinsei doamne Petcu. Și de acolo se ajunge la un nivel din ce în ce mai elevat. Vezi și linkul din celălalt comentariu și apoi bagă tu mâna în foc că nu e strategie. 🙂

    2. Cum sa dea Kaufland LIDL-ul in judecata cand sus e aceeasi conducere?:))

    3. Kaufland si Lidl fac parte din acelasi grup de firme, deci …

  3. oh, joy!
    Pe bune!? Au recurs la asa ceva?

    Iar tanti Corina cum poate sa spuna ceva neverificat?
    Postez si eu acum ca e invazie de licurici pe strada mea. Mare atentie, se inmultesc la soare!

  4. Vvn-am@email.ro Avatar
    Vvn-am@email.ro

    Si daca profilul “dnei Petcu” este fals? Cum aflii cine e in spate? Aici se inchide cazul 🙂 simple as that.

  5. Grigore Urechelniță Avatar
    Grigore Urechelniță

    Șerban, află că Lidl și Kaufland au același proprietar. Dacă ai curiozitatea să verifici, vei vedea că multe produse marcă proprie Lidl se regăsesc și în Kaufland, de multe ori la același preț.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kaufland

    Concluzia mea: coincidență faptul că își deschide Lidl magazin.

    1. Știam asta, dar tocmai aici e partea interesantă: că vor să creeze impresia de concurență.

  6. Povestea asta am auzit-o mai intai in legatura cu spatiul de joaca din Iulius mall Timisoara, apoi cu Kaufland Sebes si abia recent, legata de Kaufland Alba Iulia. Cand am auzit-o in a treia versiune, am inceput sa stramb din nas, insa mi-o spuneau niste prieteni si pareau a fi siguri despre ce vorbesc, lucru care m-a facut, exact cum spuneai tu, Serban, sa ii acord mai multa atentie decat ar fi trebuit (adica sa tinda inspre zero). Sa sufere de insomnie cel care a lansat povestea asta. O mama.

  7. Si cateva doamne idioate spuneau intr-un magazin de cartier cum ca la Cora din Baia Mare s-ar fi intamplat asta. Le auzeam cum le prosteau pe vanzatoare “Era o fetita blonduta, slabuta, dar nicidecum tiganca… Va dati seama ce groaza pe mama fetei! Eu daca eram in locul ei…” Le-am spus “E o farsa, circula pe Internet de ceva vreme!” Iar ele: “Cum sa fie o farsa? Ca doar Maria (sau Elena sau ce nume o fi folosit) de la mine de pe strada era acolo cand s-a intamplat!”

    INCREDIBIL!!!!

  8. […] de eficient în demolarea reputațiilor, fie că vorbim de un profesor, fie că subiectul este o companie. Nu contează că e vorba de copii de grădiniță sau de liceu (da, știu, ăștia din urmă sunt […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.