Îmi place să țin cont de ce promite CNAIR-ul sau Ministerul Transporturilor. După ce le-a luat 3 ani să deschidă 83,4 kilometri, aceiași oameni au promis că vom circula pe alți 157 de kilometri de drum de mare viteză în 2018. De fapt, s-au deschis sub 60.
Așa că anul ăsta rupem fâșul și boxăm 116 kilometri noi de autostradă, după spusele șefului CNAIR. Aș fi dat link către un alt articol de pe Economica, dar are inezactități, așa că o luăm metodic:
- 41 de kilometri din restul Autostrăzii A10, dintre care 17 (lotul 1) nu vor putea fi folosiți, întrucât nodul A1-A10 nu va fi gata în 2019; Aktor n-a ajuns nici măcar la jumătate cu construirea lotului al doilea din Sebeș – Turda, deci șanse mari să nu vedem nimic pe A10 în 2019;
- 17,9 kilometri între Chețani și Iernut (A3), cu grad de finalizare 58% în decembrie 2018. Dacă încă aveați speranțe că în 2019 se va circula pe acolo, aflați că sunt probleme cu constructorul;
- Ceilalți 15,7 kilometri din ce se mai lucrează pe A3 erau construiți în proporție de 18.5% în aceeași lună decembrie 2018. După multe pahare de vin aș zice și eu că vor fi gata în 2019;
Realist vorbind, loturile 3 și 4 din Lugoj Deva pot fi terminate în 2019, ambele fiind gata în proporție de peste 90%. Unul dintre constructori trebuie să treacă de provocarea unui deal mai problematic, ca la final de 2019 să avem încă 43,28 kilometri de autostradă A1.
Eu chiar la atât mă aștept. Ce-i mișto în toată treaba asta este că au fost promiși 157 de kilometri pentru 2018 și au fost deschiși 58, adică de 2,69 ori mai puțini. Pentru 2019, sunt promiși 116 și eu estimez vreo 43, adică de 2,69 ori mai puțini. Ziceți voi ce vreți, dar va trebui să apreciați consistența CNAIR-ului dacă se adeverește estimarea mea.
Photo by Mike Kononov on Unsplash
0 Comments
5 Pingbacks