Importanta live blogging si live tweeting

La întâlnirea cu colegii de facultate Adi Zăbavă a adus vorba de agenda publică și cine o decide. De-aia în ultima perioadă am tot văzut dezastre și calamități prin media, pentru că alte subiecte nu sunt demne de a intra în agenda publică.

Pe online însă lucrurile nu stau tocmai așa. Există subiecte importante ce beneficiază de live tweeting și live blogging, cel mai bun exemplu fiind recenta lansare iPad. Pe un cont de Ustream erau la un moment dat 100.000 oameni, Engadget, Gizmodo, Ars Technica, Techcrunch și restul erau și ei călare pe situație, reproduceau spusele lui Cook și Schiller.

Problema mea (deci strict personală, deci a unui neavizat… să n-avem vorbe la proces) e că fiecare pseudo-eveniment se transformă într-un moment de maximă importanță pentru națiune. Mă gândesc la Danone și la mult mediatizata #indestructibila (care, din același punct personal de vedere, a fost un mare fail), campanii în care s-a vorbit agasant de mult pe twitter, apoi pe bloguri. Culmea e că pe bloguri s-au regăsit aceleași chestii spuse pe twitter, lucru obositor pentru o persoană care ia parte cu plăcere la fenomenul numit social media.

Vizitele la fabrici, la lansări de evenimente, la party-uri ar trebui să însemne ceva mai mult decât tweet-uri peste tweet-uri, ar trebui să fie deschise de “Am ajuns în locul X, la lansarea/prezentarea y, despre care voi scrie în seara asta/mâine” și încheiate cu articolul în sine, cu conținut variat (foto, video, eventual niște prezentări împărțite de gazde).

Altfel vom ajunge la un volum imens de informație și foarte dificil de digerat de către consumatorul final.

foto via


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.