De când s-au anunțat rezultatele pentru trimestrul anterior, site-urile de tech de pe afară freamătă a “Google e pe ducă”. Motivul ține în mare parte de scăderile pe care dispozitivele Android le-au înregistrat pe Q1, cel mai profitabil trimestru al fiecărui an. Apoi s-a căutat nodul în papură: că Google Chrome e prea lent și că e bine să se revină la Firefox, că lipsa de viziune a dus la moartea Google Glass și la închiderea Helpouts.
Cele mai noi știri alarmiste vorbesc despre nebunia de a închide GTalk, un serviciu pe care niciunul dintre cunoscuți nu îl folosește. Cireașa de pe tort sau bomboana de pe coliva Google se află pe TechCrunch, unde veți vedea cum se face un articol ca să strângă vizualizări: punem totul din perspectiva emoțională a atașamentului pe care autorul îl are cu compania și apoi venim cu preluări din alte articole.
Din punctul meu de vedere, Google nu pleacă nicăieri, n-o să devină următorul Yahoo (așa cum spune articolul din TechCrunch) din mai multe motive.
Google experimentează
Google are strategia “throw it all against the wall and hope something sticks”, însă nu e atăt de bătut în cap ca Yahoo să mențină active două servicii care fac exact același lucru (remember Yahoo Bookmarks și Delicious?). Așa că e normal ca GTalk să moară, chiar dacă utilizatorii trebuie să stea într-o fereastră de GMail sau, mai rău, de Google+ ca să mențină legătura prin Hangouts. Chestia e că fix asta s-a întâmplat cu Yahoo Messenger când Facebook a lansat propriul sistem de chat. Rezultatul va fi, la fel ca în cazul Facebook, un timp mai mare petrecut în paginile Google.
Asta nu înseamnă că Google n-a avut momentele sale de tip “Dodel”: Wave, Buzz, Helpouts, Glass, hai și Google+ sunt nume de care lumea uită sau a uitat deja. Cu toate astea…
Google e tătic pe niște segmente
Din când în când apare câte un articol care prevestește supremația Facebook în domeniul reclamelor. Și întotdeauna supremația aia e “around the corner”, editorii uitând că pe Google oamenii chiar au interesul să caute chestii, spre deosebire de reclamele Facebook care sunt băgate în newsfeed și sidebar cu eleganța unei cizme de șantierist. Comparația Google – Facebook în materie de conversii nu își are rostul, cel puțin din experiența mea. Pe Facebook e frumos să fii prezent, să ții legătura cu fanii, să le oferi sfaturi, asistență tehnică și informații despre produs, însă Google a intrat de foarte mult timp în reflexul utilizatorilor și mai toate browserele se folosesc de el pentru rezultatele ce pornesc de la un simplu Enter în bara de adrese.
Apoi trecem la serviciile mele preferate Google: Drive și Docs (alături de Sheets și Slides). Serviciile de stocare în cloud și cel ce permite crearea și editarea documentelor sunt integrate atât de bine între ele și pe platformele desktop și mobil, încât rareori folosesc aplicații gen Microsoft Word, Open Office sau chiar Pages. Partea foarte mișto este că, odată cu stocarea și editarea documentelor în cloud, scap de jdemii de versiuni ale aceluiași document și, implicit, de lipsa spațiului.
Maps și Waze sunt ultimele lucruri despre care vorbesc în acest articol. În ceea ce privește volumul de informații, funcționalitate și imagistică din satelit, Maps stă cel mai bine. Despre Waze am vorbit deja, când anul trecut m-a salvat de ore bune de stat într-un blocaj pe autostradă.
Leave a Reply