Ieri seară, pe o ninsoare cum Capitala n-a mai văzut de câțiva ani, am fost să văd cum arată Dacia Spring de aproape. Este primul model electric anunțat de Dacia și, mai important, va fi cel mai ieftin în piața europeană.

Drept urmare, nu vă așteptați la performanțe de Tesla, pentru că Dacia Spring are doar 44 de cai, o viteză maximă de 125 km/h și o autonomie de 225 kilometri. Astea sunt datele care vor atrage cele mai multe miștouri din partea celor care și-ar lua [insert car brand name here] de banii ăștia (costă €17.800 în Ungaria).

La o a doua privire, observi că Dacia Spring are tot ce îi trebuie ca să facă viața confortabilă pe străzile orașului. Transmisie automată (evident), aer condiționat, compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto, un mod Eco ce limitează puterea la 31 de cai și 100 km/h, dar care mărește autonomia la 295 kilometri, oglinzi rabatabile electric și un portbagaj cu o capacitate de 300 de litri.

Cât privește încărcarea, debitul este de maxim 30kW și readuce autonomia la maximum în mai puțin de o oră. Pentru cei care vor alege soluția de 6.6kW, Dacia promite o încărcare completă în mai puțin de 5 ore.

Dacia a economisit cât se poate de mult atunci când a creat Spring. Roțile sunt subțiri, închiderea ușilor nu are acel sunet satisfăcător al modelelor mai scumpe, parbrizul are un singur ștergător și este stropit de o singură duză, bordul este luat de pe vechea generație Sandero, butoanele pentru geamurile electrice sunt tot pe bord. O excepție ciudată este existența capitonajului sub capotă.

Dacia Spring va fi disponibilă din primăvară în variantă de car sharing, iar din toamna viitoare va putea fi cumpărată de “civili”.