Experienta Profi (cu bune si rele)

Din start ocolesc subiectul reclamelor Profi, s-au ocupat mulți de ele.

Timp de doi ani am locuit aproape de intersecția Pantelimon cu Baicului, deci aproape de un magazin Profi. În tot acest timp am putut să observ obiceiurile românilor în magazine, cu bune și rele. Pentru că magazinul Profi nu era singur în zona respectivă, ci flancat de alte două (vezi mai jos), am început să-l bag în seamă, mai ales că celelalte două opțiuni începuseră să mă dezamăgească.

În primul rând Mic.ro își anunța o moarte lentă și dureroasă, iar omniprezentul “Marius” mă obliga să intru în trei magazine pentru a umple un coș de cumpărături.

Așadar am optat pentru Profi inițial prin eliminare, de fiecare dată întorcându-mă acolo pentru că bifează cel puțin două caracteristici dragi mie: nu trebuie să mă învârt pe arii vaste pentru a găsi ce-mi trebuie și nu se aglomerează în orele de vârf (așadar dispunerea celor trei magazine pe aceeași stradă ajută foarte mult). Minusul pe care îl găsisem acolo ținea de orar, dar din câte am văzut există și unități ce funcționează non-stop, ca iubirea lui Dan Theodorescu.

Profi se laudă cu peste 90% produse de proveniență autohtonă, așa că naționalistul din tine va fi împăcat că ajută la stabilizarea economiei țării. Ceea ce mi-ar plăcea să văd este cum Profi își educă clienții, deoarece mulți dintre ei au obiceiuri destul de proaste, unul dintre ele fiind lăsarea coșului de cumpărături lângă casă, nu în locurile special amenajate. Asta generează mai multă muncă din partea angajaților magazinului și mai mult timp pierdut pentru mine.

Unul dintre cele mai notabile aspecte ale brandului Profi nu ține de magazin în sine, ci de implicarea în societate. Anul trecut mergeam la o conferință prin care aflam că Profi dotează școlile din România cu laptop-uri, proiectoare și servere, clienții magazinului fiind direct implicați în alegerea unităților de învățământ cu necesități. Mai multe detalii puteți citi pe LaptopNews.

Nu am ținut să folosesc termenul “magazin de proximitate”, lumea nu stă să se gândească la acești termeni. Dacă magazinul oferă majoritatea produselor de care ai nevoie în casă și timpul petrecut la coadă nu se întinde precum linia de cocaină pe care o inhalează Charlie Sheen, atunci fidelizarea publicului se petrece într-un timp scurt.

Ce vreau să-mi spuneți în comentariile de mai jos se leagă de motivele pentru care reveniți într-un magazin. Ce anume vă determină? Este proximitatea un motiv suficient de puternic (precum cazul Profi)?

Iar pentru cei ce își manifestă părerea despre magazine, Profi oferă 3 iPad-uri prin Blogal Initiative.


Comments

2 responses to “Experienta Profi (cu bune si rele)”

  1. Cred ca preturile bune, modul prin care-si fidelizeaza clientii si modul in care se comporta angajatii…influenteaza revenirea mea intr-un magazin.

    Mai sunt magazinele de suflet, acele locuri pe care le frecventez de foarte mult timp, chiar daca anumite aspecte s-au mai schimbat..

    Nu stiu cum e Profi, dar cele mai recente spoturi publicitare nu prea ma atrag, deci nu prea cred ca ajung intr-un Profi prea curand…

  2. […] Tot ce contează este o analiză a produselor și a serviciilor dintr-o perspectivă personală (cu bune și rele), pentru că nu cred că există produse și servicii corecte. Țin minte că la #ziuaz mă rugam […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.