Sau iOS versus Android, depinde cum vedeți problema. Văzusem pe Gadget.ro niște motive pentru care Apple va fi mereu în fața Samsung în ceea ce privește smartphone-ul. Fix motivul cel mai important a rămas pe dinafară.
Apple e un lovebrand
N-am timp să explic de ce, dar dacă sunteți la curent cu isteriile din ultimii ani, atunci înțelegeți. Samsung n-o să reușească niciodată asta. O companie care face și cuptoare cu microunde, și aspiratoare (mândru posesor by the way) nu va deveni niciodată un lovebrand. De-asta și investesc enorm în marketing, pentru că altfel n-au cum.
Sunt atâtea bloguri de zvonuri Apple, încât obosesc în a le citi pe toate. Câte bloguri dedicate brandului Samsung cunoașteți? Și nu-mi spuneți de Mobilers că nu ține.
De la faptul că Apple e un lovebrand pornesc și toate celelalte avantaje: aplicații lansate exclusiv pe iOS, venituri mai mari pentru dezvoltatori, satisfacția cumpărătorului (faptul că îți iubești telefonul sau laptopul duce la o experiență de utilizare mult mai bună) și, nu în ultimul rând, expunere gratuită în media.
Samsung a trebuit să recurgă la piese de teatru ca să atragă atenția asupra Galaxy S4. Apple va ține mereu același tip de prezentări. Pentru că ăsta e brandul.
PS: La On Air Music Awards m-am jucat puțin cu un iPad mini. L-am întrebat pe Vlad Dulea cum i se pare. Mi-a zis “Vezi și singur”. Trageți concluziile.
Leave a Reply