Eterna discuție pe tema Apple vs Samsung

Sau iOS versus Android, depinde cum vedeți problema. Văzusem pe Gadget.ro niște motive pentru care Apple va fi mereu în fața Samsung în ceea ce privește smartphone-ul. Fix motivul cel mai important a rămas pe dinafară.

Apple e un lovebrand

N-am timp să explic de ce, dar dacă sunteți la curent cu isteriile din ultimii ani, atunci înțelegeți. Samsung n-o să reușească niciodată asta. O companie care face și cuptoare cu microunde, și aspiratoare (mândru posesor by the way) nu va deveni niciodată un lovebrand. De-asta și investesc enorm în marketing, pentru că altfel n-au cum.

Sunt atâtea bloguri de zvonuri Apple, încât obosesc în a le citi pe toate. Câte bloguri dedicate brandului Samsung cunoașteți? Și nu-mi spuneți de Mobilers că nu ține.

De la faptul că Apple e un lovebrand pornesc și toate celelalte avantaje: aplicații lansate exclusiv pe iOS, venituri mai mari pentru dezvoltatori, satisfacția cumpărătorului (faptul că îți iubești telefonul sau laptopul duce la o experiență de utilizare mult mai bună) și, nu în ultimul rând, expunere gratuită în media.

Samsung a trebuit să recurgă la piese de teatru ca să atragă atenția asupra Galaxy S4. Apple va ține mereu același tip de prezentări. Pentru că ăsta e brandul.

PS: La On Air Music Awards m-am jucat puțin cu un iPad mini. L-am întrebat pe Vlad Dulea cum i se pare. Mi-a zis “Vezi și singur”. Trageți concluziile.


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.