Dacă tot ce aș spune despre ultimul trimestru Apple este că au încasat cu 15% mai puțin din vânzarea de iPhone-uri, profeții dezastrului ar cânta falimentul companiei pe trei voci. Mai mult, Cook a anunțat că pe anumite piețe vor practica niște prețuri mai mici, semn că Apple s-a întins poate prea mult cu prețurile actualei generații (deși eu o cred în continuare foarte bună).
Două cifre ar trebui să arate că dracul nu e chiar așa de negru pentru Apple. Prima dintre ele reprezintă venitul din servicii (Apple Music, iCloud, iTunes): la $10.9 miliarde, creșterea este de 19% față de același trimestru al anului trecut. Și mai spectaculoasă este creșterea segmentului de wearables și accesorii: Apple a încasat $7.3 miliarde, cu o treime mai mult față de aceeași perioadă din 2018. Important este faptul că acest segment a depășit vânzările de tablete iPad și se află la aproximativ $100 milioane în spatele diviziei Mac.
Viitorul indică axarea pe servicii, iar cele mai noi zvonuri dau lansarea streaming-ului video ca certă pentru această primăvară. În ultimii ani, Apple a avut evenimente la final de martie, așa că n-ar trebui să ne surprindă încă unul pentru acest an. Totodată, aceleași zvonuri arată că Apple n-a uitat încă de iPad mini. Două tablete din categoria entry level ar cimenta intențiile Apple de a oferi tot ce trebuie unui consumator de filme și seriale: și produsul, și serviciile.
Așadar, chiar dacă iPhone-urile nu se mai vând ca anul trecut, Apple are deja alte ținte în vizor.
Photo by Medhat Dawoud on Unsplash | via
Leave a Reply