Mă uitam la clipul lui Mariciu în care vorbește despre BMW i3 și, oricât de mișto ar fi, autonomia rămâne o problemă. Cum nu sunt vlogger de succes să stau cu două mașini în fața blocului, m-am uitat un pic peste mașinile electrice disponibile în România și am ajuns la concluzia că multora le lipsește autonomia care să te facă să uiți de grijile bateriei.
Drumurile din România sunt foarte încete, iar atunci când prind o bucată de autostradă nu vreau să ma limitez la 100 sau 110 km/h, doar ca să nu rămân în pana prostului. Pentru ca mașinile electrice să le înlocuiască cu succes pe cele convenționale, două lucruri trebuie să se întâmple:
- Prețurile trebuie să ajungă la nivelul modelelor convenționale;
- Autonomia trebuie să fie suficientă pentru un drum de 3 ore pe autostradă.
Prima condiție începe să devină realitate. Skoda are un Citigo electric de €20000. Dacă bonusul Rabla Plus se păstrează, prețul va ajunge la €10700. Cu a doua condiție e un pic mai greu.
Din câte îmi dau seama, singura mașină care bifează bine prețul, autonomia și spațiul este Hyundai Kona electric. La €23.000 cu toate reducerile incluse nu sună rău deloc. Ca să echipezi un crossover de clasă B la un nivel decent, inclusiv cutie automată, scoți oricum vreo €20.000 din buzunar. Autonomia nu este chiar grozavă, Hyundai promite până la 289 de kilometri la “un plin”. Versiunea următoare, cu 204 cai și autonomie de până la 449 este cea care iese în evidență, cel puțin pentru mine. Costul suplimentar este de €4300, deci €27300.
Mai rămâne de lămurit autonomia reală. Din fericire, niște britanici au descoperit că din cele 279 de mile (449 km) promise de Hyundai, Kona electric e capabilă de 250 (402 km) pe autostradă, ceea ce acoperă nevoia de mers 3 ore neîntrerupt la 130 km/h.
Despre Kona aflați mai multe din două clipuri. Recomand să le urmăriți pe ambele:
Photo by Andrew Roberts on Unsplash
March 17, 2020 at 15:17
Despre autonomia reala, uite un test aici. https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc&t=4s