Avicii a făcut anunțul de mai sus aseară, după ce un eveniment al acestuia fusese anunțat în România, la Romexpo, în data de 2 mai (după cum puteți vedea pe Urban.ro). Activând vreme de un an în domeniul organizării de evenimente de muzică electronică, am în cap un singur scenariu, în cazul în care intenția suedezului și a echipei sale de management era reală.
Banii. Managerul unui DJ important nu se joacă. De obicei se plătește în mai multe tranșe: la semnarea de contract și cu o săptămână înainte de eveniment (rareori după). Ce să înțelegem că s-a întâmplat între organizatorii români și suedezii lui Avicii? Cel mai probabil nu s-au respectat niște clauze contractuale, au anunțat evenimentul înainte să se rezolve totul și suedezii s-au retras.
Site-ul organizatorului arată doar două evenimente organizate: Michael Bolton și Toto Cutugno. Avicii e cu totul altă mâncare de pește. Foarte ciudat a fost faptul că știrea evenimentului n-a venit însoțită de un afiș oficial, de anunțarea unor parteneriate media și generale (aka sponsorizări). Mai mult, pe site-ul lui Avicii România nu figura pe lista următoarelor vizite, așa că nu avea rost să mă grăbesc la bilete.
Și dacă tot vorbim de bilete, cei de la Bilete.ro n-au ce explicații să dea (cum ziceau cei de la Urban.ro), iar banii nu se recuperează de la organizator, ci de la primii menționați (am dubii că Bilete.ro au virat banii așa de repede către organizator).
Cine suferă din toată treaba asta? Pe lângă cei care au cumpărat biletele, piața de evenimente EDM din România are serios de suferit de pe urma fail-ului de acum. Sponsorii nu se mai înghesuie cu bani ca altădată, ba chiar avem de la 1 ianuarie o lege care interzice organizarea de promoții pentru tutun în timpul concertelor, așa că adio pachete de țigări gratuite și promoterițe.
Văzută din afară toată treaba asta îndepărtează DJii de România, mai ales pe cei care nu au venit niciodată aici.
Leave a Reply