Începând cu 1 august 2021, cel mai ieftin bilet de autobuz bucureștean va costa 3 lei. Există două tabere care dezbat subiectul. Prima cere condiții, apoi scumpire, a doua afirmă că nu pot exista condiții fără finanțare, deci trebuie scumpire și apoi vom vedea îmbunătățiri.
Problema e că nu de-asta va costa biletul 3 lei. STB-ul are nevoie de bani în plus doar ca să funcționeze, că nu ai cum să asiguri existența unui colos având prețuri la nivel de 2008, când am văzut pentru prima dată biletul de 1.3 lei.
Ca să vă faceți o idee, iată cum stăteau lucrurile în iulie 2008:
- Curs Euro: 3.58 lei
- Cost benzină / litru: 4.13 lei
- Cost motorină / litru: 4.34 lei
13 ani mai târziu, mai avem un pic și ajungem la 6 lei pentru un euro. Benzina e undeva la 5.9 lei / litru. Apoi salarii, întreținere vehicule, stații, depouri etc. Toate astea se adună, iar statul nu poate subvenționa mai mult de la an la an.
Nu că STB ar fi un monument al eficienței în ceea ce privește cheltuirea banului public (mai țineți minte campania cu influenkeri?), dar scumpirea este necesară.
Leave a Reply