Cum rezolvi problema traficului în București

Pentru că săptămâna asta a fost un haos veritabil pe bulevardele și străzile din București, chiar și în weekend, dacă iau în calcul proasta sincronizare a semafoarelor, m-am gândit la câteva metode de a rezolva problema traficului în București.

Primul lucru: fără mașini parcate pe carosabil. Dacă mergeți pe Ștefan cel Mare, știți că se trece permanent de la 2 la trei benzi (mai ales la Lizeanu). Toată chestia asta cauzează două lucruri: gâtuirea fluxului de mașini și riscul ca ăia parcați să se trezească într-o bună zi cu mașinile lovite. Și pentru că mașinile parcate trebuie puse undeva, soluția stă în parcări subterane și supraterane. În fața blocului unde locuiesc se află un teren lăsat în paragină, înconjurat de o alee pe care se înghesuie toată lumea să parcheze. Îmi imaginez într-o bună zi că cineva va săpa o groapă pe vreo 3-4 nivele și va transforma tot spațiul dintre blocuri într-un loc în care chiar ți-ar face plăcere să îți petreci timpul. Și chiar dacă nu se poate sub pământ, nu m-ar deranja soluția unei supraterane. Și posibilități de acest gen sunt peste tot.

Doi. Transport în comun centralizat, cu prioritate în trafic. Nu spun lucruri noi: METROREX si RATB sub aceeași conducere, valabilitatea unei călătorii pentru minim o oră, ca să poți ajunge dintr-un loc într-altul și bandă proprie (cea eliberată de mașinile parcate) pe marile bulevarde. Modernizarea sistemului de transport în comun presupune și apariția automatelor de bilete care să meargă indiferent de modalitatea de plată. Readuc aminte faptul că automatele de la metrou nu acceptă plata prin card de prin martie. Ultimul lucru la capitolul ăsta – modernizarea stațiilor de autobuz. Cu bănci acolo unde nu sunt și ETA-uri.

Trei. Belelele din trafic se petrec și din cauza gigeilor care forțează semaforul. Și nu pe galben, ci pe un roșu cât se poate de prezent. Problema asta nu se rezolvă cu polițiști în intersecție, ci tot cu automatizări. Săptămâna asta am aflat că sistemul de monitorizare a traficului bucureștean, în valoare de €21 milioane, nu mai merge de vreo 4 luni încoace și că rezolvarea constă în lipirea unui fir. Poliția nu are cum să blocheze o intersecție întreagă ca să amendeze trei ciumeți, așa că soluția se poate aplica prin intermediul sutelor de camere care sunt deja amplasate în punctele cheie. Poză cu ora și neregula, valoarea contravenției, amenda trimisă acasă și termen de plată. Bine, asta ar însemna să avem și poștă…

Sunt trei lucruri. Ar mai fi și altele, dar dacă astea ar fi bifate, am avea un trafic cu 80% mai suportabil pe străzile din București.


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.