Acesta nu este un rant, ci o povestire a întâmplărilor din ultimele trei săptămâni. Actorii principali sunt un iPhone 11 și Vodafone, rețeaua pe care o folosesc de mai bine de 13 ani.
Prolog
Știu că Apple dă gherle din când în când, mai ales când trece de la o versiune majoră de iOS la alta. Aplicații care se închid din senin, sincronizări defectuoase, chestii de-astea. Nu mă așteptam ca iOS 13 să bușească tot ceea ce înseamnă posibilitatea de comunicare.
La fel cum zic băieții de la Sector 7, semnele au fost mereu acolo: Mădălina a făcut update la iOS 13 pe al ei iPhone Xr cam la o săptămână după ce a fost făcut disponibil. Ce-i drept, eu îl folosisem în beta pe vechiul meu iPhone 6S, iar la versiunea Golden Master nu-mi aduc aminte să fi remarcat ceva probleme.
Însă Mădălina a observat imediat că are probleme cu traficul de date. Deși semnalul apare ca fiind puternic pe 4G, aplicațiile, paginile web și melodiile nu se încarcă. Am zis că e o problemă pe care Apple o va rezolva imediat ce lansează iOS 13.0.1. N-a fost să fie.
30 octombrie 2019
E ziua în care am ridicat telefonul de la easybox-ul de la birou. L-am adus acasă, l-am pornit, l-am configurat cu un restore după telefonul vechi și l-am folosit în mod normal, pe rețeaua wifi de acasă.
Problemele au început a doua zi – aceleași manifestări precum telefonul Mădălinei. Am zis să nu mă dau cu fundul de pământ și să încerc să adun cât mai multe date, înainte să iau legătura cu cei de la Vodafone.
Search pe Google și pe Facebook. Am dat de o discuție pe grupul APPLE USER, în care am remarcat prima ciudățenie: problema se manifesta în general pentru cei de pe Vodafone. Unii dintre cei care comentau luaseră legătura cu operatorul și aflaseră că e o problemă cunoscută și că se lucrează.
Am făcut și teste pe Speedtest. Download ok, de vreo 60-70 de mega, upload varză, de sub 0,5.
Vodafone
Vineri, 1 noiembrie, am sunat la operator. Apelul cu serviciul de clienți Vodafone a fost chiar ok. Am vorbit cu un tip în temă cu problema. Chiar el mi-a confirmat că numărul de plângeri a crescut de când cu iOS 13. Se lucrează la soluții, dar hai să încercăm niște variante. Am umblat pe la APN-uri, am trecut doar la conexiunea 3G, am schimbat zona și am mai făcut niște teste, fără vreun rezultat mulțumitor. Concluzia a fost că se așteaptă un update de la Apple pentru a rezolva situația.
Apple
I-am contactat via Twitter, în aceeași zi. După un schimb de mesaje ce a ținut vreo două zile, oamenii mi-au făcut un ticket și mi-au recomandat să sun la numărul alocat României.
Luni, 4 noiembrie, am vorbit cu Doina de la Apple Support. După ce am explicat toate simptomele și după o resetare a setărilor de rețea, rezultatul a fost același. Mai departe, Doina m-a pus în legătură cu un superior, conversația continuând în engleză.
Am luat toată poezia de la capăt, tipul a stat cu mine în telefon pentru a-i trimite log-uri și cam tot ce trebuie pentru ca întreaga problemă să fie dată către inginerii Apple. A spus că oamenii răspund în cel mult 4 zile și că revine cu un apel, la o oră convenabilă mie. I-am dat data și ora convenabile. N-a mai revenit.
Două chestii de remarcat la ambele servicii de suport clienți. Prima e că niciunul dintre tipii cu care am vorbit n-a mai revenit cu apel, deși au afirmat că vor face asta. Doi: ambii mi-au zis că au probleme în a mă auzi, eu sunând din Pipera, nu din vârful muntelui. În cazul Apple, chiar a fost nevoie să folosesc telefonul unei colege (culmea, tot un iPhone 6S), pentru a putea avea o convorbire decentă cu Apple.
Update-uri de iOS
Între timp, Apple a tot lansat update-uri. 13.2 n-a adus izbăvirea mult dorită, dar măcar i-a rezolvat problema Mădălinei. Până la ora scrierii acestui articol, Apple a ajuns la varianta 13.2.3, fără a-mi oferi un net 4G decent. Am recurs chiar la programul iOS Public Beta, trecând prin două versiuni de IOS 13.3. Nici aici n-am avut baftă. Așa că am făcut un restore către iOS 13.2.3 și am făcut un ultim Speedtest, ca să văd dacă, pornind cu un clean install, se rezolvă problema:
Am luat cartela (care a fost și ea schimbată la reprezentanța Vodafone din Băneasa Mall, unde și cei de acolo știau de problemă) și am pus-o în vechiul meu iPhone 6S. Situația e așa:
Alte teste și căutări
În ideea că o să fiu sunat de către cei de la Apple, am întrebat comunitatea APPLE USER dacă are probleme cu noile telefoane și pe alte rețele. Majoritatea răspunsurilor indicau tot Vodafone.
Așa că am cumpărat și o cartelă de Telekom, să văd dacă pot obține niște rezultate mai bune. Din păcate, n-am reușit să pun un semnal 4G pe telefon.
Urmări
Semn că poate chiar e o problemă de hardware. Așa că iPhone 11 va trebui să ia calea returului. Poate că următorul va fi mai competent, mai ales că știu oameni care au același model, sunt tot pe Vodafone și n-au problema asta.
Photo by Javier Esteban on Unsplash
Leave a Reply