Se dau două știri. Prima:
Primarul Capitalei Nicușor Dan a anunțat vineri că Pasajul Ciurel, numit „cel mai scump viraj la stânga din România”, nu va fi continuat către Autostrada București-Pitești, așa cum era prevăzut inițial, prin traversarea Cartierului Militari. El a precizat că un motiv este legat de apropierea de Lacul Morii, o sursă de aprovizionare cu apă, iar al doilea îl reprezintă planurile pentru dezvoltarea urbană a Dâmboviței.
economedia
A doua:
„PROTOCOLUL privind colaborarea instituțională dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Județul Ilfov-Consiliul Județean și Municipiul București în vederea realizării și implementării – Drumurilor radiale care ajută la creșterea atractivității investiției autostrăzii A0 – Inel București”, a fost semnat vineri la sediul Ministerului Transporturilor.
Protocolul vine după ce Primăria Capitalei a decis în urmă cu o săptămână că se va asocia cu Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Ilfov pentru a realiza o rețea radială de drumuri de aproape 100 de km între București, noul inel de centură A0 și localitățile din Ilfov. Valoarea investițiilor este estimată la 700 milioane de euro, bani ce ar urma să vină din fonduri europene, bugetul local și bugetul de stat.
HotNews
Știți care e măgăria la faza asta? Uitați harta proiectelor pentru care Primăria a semnat protocol cu Ministerul Transporturilor:
Dintre toate radialele, cea mai interesantă este DR8: “Splai Expres cu o lungime de 5.49 km conectează Autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36.51 mil. euro cu TVA.” (Hotnews).
Deci e bine ca Splaiul să fie legat de A2 prin drum de mare viteză, dar e big no-no să fie legat de A1 tot prin același tip de drum.
Bravo, Nicușor! Dă-i înainte!
Leave a Reply