Aud că Primăria a găsit soluția pentru fluidizarea traficului: transformarea șinelor de tramvai în benzi speciale pentru autobuz. Prin ceea ce cred că este un exces de zel, măsura prevede ca linia 21 (Sf. Gheorghe – Colentina) să fie separată de benzile auto, după modelul tramvaiului 41. Aplauze furtunoase, batiste îmbibate de lacrimi de fericire și un somn liniștit în nopțile următoare.
Numai că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea de la Doamna Ghica. Sau de la Fundeni/Gherghiței. Am circulat destul pe Colentina ca să îmi dau seama care sunt problemele, așa că le iau pe rând, începând de la cel mai aglomerat punct: Piața Obor.
Cum intri pe Colentina, dai de stațiile de tramvai și cea destinată autobuzului. Pietonii aleargă pe carosabil într-o veselie, în timp ce mașinile parcate provoacă gâtuiri ale traficului ce vine de pe Moșilor și Mihai Bravu. Situația se rezolvă cu niște polițiști cu pixuri și mâini rapide. Trebuie stat acolo cel puțin două luni și rupt amenzi până când ajunge poliția să se plângă că nu mai are hârtie pentru procese verbale.
Mai departe: intersecția cu Teiul Doamnei, unde banda de lângă șina de tramvai este brusc destinată virării la stânga. Altă încetinire a traficului. Marcarea corespunzătoare a benzilor ar rezolva problema.
Intersecția cu Doamna Ghica: prima bandă este ocupată de mașini, iar fix după rond e o stație RATB. Cele două benzi disponibile mașinilor se reduc la una. Altă gâtuire. Soluția ar fi din nou intervenția poliției.
Intersecția cu Fundeni/Gherghiței/Andronache: aici niciodată nu am văzut ca șoferii de pe prima bandă să facă dreapta pe Fundeni, așa cum e desenat pe asfalt. În schimb, cei de pe banda 3, care au opțiuni de înainte sau la stânga, trebuie să se înghesuie cu cei de pe banda a doua, dacă vor să o ia înainte. Ați ghicit, altă gâtuire.
De la Fundeni până la ieșirea din oraș, Colentina se reduce la două benzi, iar zonele cu mașini parcate pe prima bandă sunt enervant de multe. Uitați aici exemplu:
În aceste condiții, există mulți șoferi care se bagă pe șina de tramvai. Nu e o manevră foarte decentă, însă aceasta reușește să mențină un flux suportabil al traficului din zonă. În 90% dintre cazuri, mersul tramvaiului este ok. De aceea, separarea șinelor de benzile auto ar duce la o sufocare a traficului pe Colentina.
Știu că măsura are menirea nobilă de a convinge oamenii să mai lase din mașini acasă, însă aceasta trebuie însoțită de un program adaptat nevoii celor care tranzitează zona. De la Șoseaua Sportului până la ieșirea din oraș, funcționează doar o linie preorășenească, 409, care circulă o dată pe oră în timpul zilelor lucrătoare.
Cu toate elementele problemă pe care le-am amintit mai sus (și cu siguranță mai sunt și altele), pe cât punem pariu că separarea șinei de șosea va aduce mai multe belele decât beneficii?
Leave a Reply