Ieri am avut parte de lansarea a două noi telefoane Blackberry, însă nu asta e important. Alicia Keys a fost numită în funcția de Global Creative Director, adică hai să ne asociem cu un star ca să fim mai cool. Prin asta Blackberry vrea să acceseze piața consumatorilor obișnuiți, însă cred că ar trebui să se ocupe de recuperarea celor care sunt de tip business și au migrat spre iOS.
În ultimii ani artiștii și-au pus amprenta pe mari companii de hardware. Primul care îmi vine în minte e Jay Chou, mare star la el în țară (îl știți dacă ați văzut panarama “Green Hornet”), acum e mare om de creație pe la ASUS și a lansat o ediție specială de laptop acum vreun an și jumătate. Nu-i judec gusturile, taiwanezul are o vastă cultură muzicală și un talent deosebit în ceea ce face, însă nu-l văd prin ședințe planificând strategia de design. La fel și cu Alicia Keys.
Singurul care a luat taurul de coarne a fost Will.I.Am. L-am văzut prima dată vorbind despre activitățile sale din afara studioului în cadrul unui interviu Top Gear și mi-am dat seama că nu se rezumă la zâmbit alături de niște corporatiști (adecătelea Intel). Acum câteva luni a lansat o carcasă specială pentru iPhone și, deși e scumpă, inutilă și compatibilă doar cu iPhone 4 și 4S, omul se ține tare și continuă să producă chestii.
În afară de Will.I.Am consider că toți ceilalți (apropo, Lady Gaga cică e ceva Creative pe la Polaroid) sunt acolo pe post de bibelou care dă bine la presă și eventual la o categorie care pune botul la chestiile astea de marketing. Oare ce s-o fi întâmplat cu endorsmentul clasic?
Leave a Reply