Apple iubeste muzica…

… asa de mult incat au decis sa umble foarte mult la design-ul dispozitivelor sale ce se ocupau de divertisment.

Linia de iPod-uri s-a bucurat de prezente noi in materie de design, modelele Shuffle si Nano avand noi haine la purtator. Avand in vedere ca apreciez designul Apple (thumbs up for Jonny Ive), ma gandesc sa le iau pe fiecare in parte:

shuffle

Ipod Shuffle: Apple a aplecat urechea si a inteles ca oamenii au pe acasa perechi de casti in care au investit o suma frumoasa de bani, asa ca ar fi pacat sa le arunce sau sa le lase printr-un colt de sertar. Cum vechiul Shuffle avea butoanele pe firul castilor, erai obligat sa ramai la cele care veneau cu player-ul. Drept urmare, Apple a lansat un Shuffle de marimea unei bucati de ciocolata (nu stiu ce gust are, sincer), cu butoate aproape identice cu cele de pe generatia a doua si cu nelipsitul sistem de prindere. Singurul lucru bun ce a ramas de la generatia veche este sistemul Voice Over. Bateria va canta muzica timp de 15 ore, mai mult decat suficient pe un drum cu trenul intre Bucuresti si Targu Mures. A da… 49$ pentru un player de 2GB… daca va interesa.

nano

In ceea ce priveste noua generatie de Nano, imi permit sa fiu sceptic. Aceasta e a 6-a generatie si toata lumea se astepta de la Apple sa faca pasi siguri. Acest Nano este o miscare indrazneata, avand in vedere faptul ca si a 3-a generatie a prezentat un design nou. Problema e ca Nano-ul respectiv nu s-a bucurat de prea multa apreciere, asa ca Apple a fost nevoit sa revina la imaginea clasica. Eu sper sa ma insel: aceasta varianta cu ecran multitouch, shake to shuffle si o interfata ce a muscat din iOS va costa 149$ pentru 8GB si 179$ pentru 16GB. Apple afirma ca bateria va pompa muzica in urechi timp de 24 de ore, suficient daca vreti sa strabateti tara in lung si-n lat cu CFR.

touch

iPod Touch vine cu imbunatatiri atat din punct de vedere al dotarilor, cat si din perspectiva software-ului. Interiorul a fost modificat prin introducerea procesorului A4, a unei camere video HD (desi, dupa site-ul lor, face poze la rezolutie de 960×720) si a unei camere frontale pentru apeluri video via wireless. La exterior gasim un display Retina si o structura mai supla, ce masoara doar 7.2 milimetri. Ceea ce este imbucurator la acest produs se datoreaza si baietilor de la marketing. Pana acum, daca voiai sa-ti cumperi cel mai ieftin iPod Touch, trebuia sa te multumesti cu versiunea de 8GB a versiunii precedente. Nu si acum, contabilii luand decizia sa arunce o versiune de 8GB cu toate dotarile mentionate mai sus la un pret de 229$. Versiunile de 32GB si 64GB costa 299$, respectiv 399$.

Asa cum toate iPod-urile n-ar putea exista fara software-ul proprietar, Apple a decis sa anunte a 10-a versiune iTunes. Cea mai importanta trasatura este introducerea unei retele de socializare care are ca principala caracteristica…. ghiciti… muzica! Asadar, ne pregatim sa spunem la revedere batranului MySpace si sa-l salutam pe Ping. O alta schimbare este un design nou al logo-ului si a catorva detalii de afisare a melodiilor.

Ultimele randuri sunt dedicate celei de-a treia incercari de a ambala frumos conceptul Apple TV. Dupa doua esecuri, Jobs spera sa multumeasca publicul cu un dispozitiv ce va usura inchirierea continutului video si afisarea sa pe LCD. 99$ si show-uri TV de 99 centi bucata vor fi principalele atractii ale unei cutiute cu logo-ul Apple.

Deci, ce va luati de Craciun?


Comments

One response to “Apple iubeste muzica…”

  1. […] urmarit cu mult interes lansarea noii linii de iPod-uri si pot sa ma declar satisfacut de ceea ce am vazut. Singura problema, roman fiind, este pretul. Nu ma refer la faptul ca este mare, ci este exagerat […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.