Ceea ce cu toții am văzut aseară a fost anunțarea Apple News+, Apple TV+, Apple Arcade și Apple Card. Nu sunt lucruri revoluționare. Disponibilitatea majorității serviciilor din toamnă arată că Apple mai are ceva de lucru la ele. Ceea ce am văzut a fost o poziționare foarte clară, prin care Apple dorește să schimbe un pic percepția publicului.
Până acum, principalele valori de brand Apple erau inovația și design-ul. Cum cele mai profitabile zone n-au prea mai avut parte de inovații, Apple a mutat treptat atenția spre intimitatea datelor. Cel mai celebru episod este refuzul de a acorda FBI-ului acces la un iPhone 5C al unui mass shooter, pentru a nu crea un precedent.
Din acel moment, mesajele Apple au avut o componentă vizibilă de privacy & security. Că e vorba de comparații cu Android sau de blocarea tracking-ului cross-site în Safari, Apple începe să devină cunoscută pentru obsesia securității datelor clienților săi.
Asta am văzut și aseară. Toate serviciile mai sus menționate nu vor monitoriza comportamentul utilizatorului. Este un model de business total opus față de ceea ce vedem la Facebook, Google și Amazon, asta pentru că gratuitatea înseamnă că, de fapt, utilizatorii sunt produsul.
Scandalurile Facebook și Google se întețesc – Facebook ține parole în clar, Google mai ia o amendă de la UE – iar în momentul în care publicul va depăși punctul maxim de toleranță față de acești giganți, Apple va fi pregătit să-l preia prin promisiunea protejării datelor personale și a obiceiurilor de consum.
Photo by Ash Edmonds on Unsplash
Leave a Reply