Suntem în perioada în care se încing creioanele pe lista de new-year resolutions. Uitați de mers la sală, antrenat pentru maratoane și citit mai multe cărți! Sau cel puțin programați să le faceți într-un mod realist. Ce vedeți mai jos sunt lucruri pe care le puteți începe și termina chiar pe 1 ianuarie, în timp ce sorbiți din acrituri.
Schimbați-vă parolele!
Trece vreo zi în care să nu aflăm că nu-știu-ce platformă a fost avariată de hackeri? Nu prea. Așa că puneți mâna și schimbați-vă parolele – începând cu Facebook, până la serviciile de banking (dacă e posibil).
Știu că e anevoios, că veți primi o tonă de mail-uri de confirmare și că, în general, nu aveți timp. Totul până la momentul când începe să vă ardă fundul că nu mai puteți da like-uri. Sau că vă dispar banii din cont.
Ah, schimbarea parolelor nu înseamnă să puneți aceeași parolă peste tot. Dacă sunteți utilizatori de Mac și folosiți Safari (exemplu personal), lăsați sistemul să vă sugereze parole. Le găsiți mai târziu în Keychain Access. Dacă folosiți alt browser sau sistem de operare, găsiți aici o listă de aplicații care vă ajută în acest sens.
Revenind la utilizatorii de Mac, dacă aveți și un iPhone, toate parolele sunt în Settings – Safari – Passwords.
Faceți curățenie în documente
Aici sunt două aspecte. Primul dintre ele ține de curățenia în sine. Poate că aveți un laptop/pc fără probleme de spațiu. Poate că v-ați cumpărat un SSD mai mic și abia mai aveți loc să dezarhivați ceva primit pe mail.
Oricare ar fi situația, luați calculatorul la puricat și scăpați de ce nu aveți nevoie. Dacă nu vreți să ștergeți, că poate mai aveți nevoie de arhiva aia pe care n-ați deschis-o nici acum, puneți totul pe un hard extern și mai eliberați din spațiu.
Beneficii? În primul rând veți găsi mai rapid ceea ce căutați. Atât manual, cât și automat, că nu mai stă sistemul să indexeze atât de multe fișiere. În al doilea rând, nu mai transpirați când importați fotografii (iar un exemplu personal), plus că, dacă mai editați fișiere video, e frumos să aveți unde le salva.
Al doilea aspect: faceți un back-up!
Automatizați cât mai mult
Treabă pe care am învățat-o foarte mult de la WebDigital. O faci o dată, o faci și a doua oară, hai și a treia oară. Merge să automatizezi măcar o parte din proces? Atunci bagă mare!
Sunt 8 ore pe zi în care ar trebui să aduceți valoare echipei, așa că de ce să nu vă ajutați pe voi înainte de a-i ajuta pe ceilalți?
Exemplu concret: scurtarea drumului de la mail la task cu deadline. Serviciile folosite: Newton, Trello, Cronofy și GMail. Newton e aplicația de mail din care pot trimite task-uri direct în Trello, iar Cronofy e serviciul care îmi pune task-urile pe calendar.
Nu e perfect, dar măcar sunt pași în direcția bună. Cât privește restul automatizărilor, e foarte posibil ca IFTTT să vă ajute foarte mult.
Și dacă automatizarea vi se pare tare, stați să vedeți ce poate face dacă vreți să mergeți la sală mai des sau să alergați mai mult. Dar și pentru lucrurile de pe lista new-year resolutions.
Leave a Reply