Sunt un utilizator frecvent de taxiuri pe bază de aplicație de mobil. Apreciez că firmele de taxi s-au prins că e mai ușor să butonezi câteva date în telefon decât să stai să aștepți în dispecerat să ți se găsească o mașină și apoi să ți se confirme. Plus că unele au implementat sisteme de acordare de note pentru șoferi. Dacă experiența utilizatorului până în momentul călătoriei s-a îmbunătățit simțitor, cursa în sine este marele minus al taximetriei clasice.

Aici intervine UBER. Până în momentul de față am 3 călătorii la activ și lucrurile arată promițător. Din câte am aflat de la unul dintre șoferi, acum vreo 2 săptămâni erau 80 de mașini în sistem, cu mult mai puține decât miile de Loganuri galbene care merg pe liniile de tramvai și taie benzi într-o veselie. Fiecare călătorie a fost ceea ce la alții probabil că se consideră normalitate: fără chestii care troncăne, fără interioare care miros ciudat, fără colecții de cruciulițe în parbriz și fără “vă deranjează dacă-mi aprind o țigare?”.

Dar, de departe, cel mai enervant lucru la taximetria clasică ține de imposibilitatea taximetristului de a avea bani în bancnote mici. De aici și comoditatea fantastică pe care UBER o oferă prin asocierea unui card contului pe care îl creezi foarte ușor. Aplicația de mobil îți permite să faci o estimare de cost pentru viitoarea cursă, să vezi rating-ul șoferului și să câștigi curse gratuite invitând prieteni să își creeze cont.

Bănuiesc că nimeni n-are chef să fie stresat de către un prieten care caută să obțină lucruri gratuite de pe urma înscrierii lor în cine știe ce servicii dubioase, așa că am pentru voi 5 curse gratuite, în limita a 40 de lei, dacă îmi spuneți până duminică ce aspect actual al taximetriei clasice vreți să fie schimbat cu prima ocazie. Primul venit, primul servit.

PS: Foarte tare colaborarea pe care o au cu Spotify.

Categories: Cotidiene

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

1 Comment

Bogdan Dumitrescu · May 8, 2015 at 10:47

Sunt 3 lucruri foarte importante la Uber, si nu inteleg de ce nimeni nu le adapteaza in taximetria din Romania ( acum ca tot au vazut un model bun care a prins ): plata cu cardul, bani de la taximetristi sa fie luati in functie de rating-ul dat de clienti ( adica sa dea din buzunari daca au masina murdara sau sunt nesimtiti ) si faptul ca pot sa vad cam cat va costa o cursa ( estimate fare de la Uber ). In concluzie e vorba despre customer service si de gandirea pe termen lung 😀

Leave a Reply

Related Posts

Cotidiene

Nenorociții de la Mega Mall

Cred că s-a făcut o săptămână de când parcarea de la Mega Mall are bariere și bonuri. Nimic neobișnuit până acum. Deși nu scrie nicăieri pe tichet dacă există vreo perioadă de gratuitate, câteva vizite Read more…

Cotidiene

83,4 kilometri de autostradă în 3 ani. Îndrăznește să crezi!

În decembrie 2014, Ministerul Transporturilor inaugura 28.2 de kilometri de autostradă, între Arad și Nădlac. De atunci, mândra noastră patrie s-a mai împodobit cu 83.4 kilometri. Anul acesta am inaugurat o jumătate de lot în Read more…

Cotidiene

S-o înjurăm pe Firea că îndeamnă la respectarea legii

Acum niște ani, Victor Ponta se declara împotriva unei idei doar pentru simplul motiv că Traian Băsescu era pro. Nu conta dacă ideea era bună (sau rea), Ponta era contra pentru că el trebuia să Read more…