În ultimele săptămâni s-a tot stricat tramvaiul de pe Petricani, evenimente ce s-au suprapus cu lansarea serviciului Ape Rider. Practic, este un GetPony pentru cei ce preferă bicicleta. Plus că este mult mai ieftin.

Serviciul se află în variantă beta, lucru de care m-am lovit constant. Prima și singura tură cu bicicleta a fost ok. Am deblocat bicicleta cu ușurință, am blocat-o la fel de ușor, iar aplicația și-a dat seama când am terminat de mers. Costul total? 1.9 lei pentru 30 de minute. Astfel, un drum dus-întors este mai ieftin decât o cartelă de metrou, cu două călătorii.

Bicicleta a fost ok: o singură foaie, un singur pinion și o viteză maximă de vreo 20 de kilometri pe oră pe traseul meu. Problema este în continuare la partea de software.

Prima călătorie a fost făcută fără a introduce informații bancare în aplicație. Am sunat la Ape Rider ca să le spun că totuși vreau să le dau bani pe serviciile pe care le oferă. Din acel moment, încercarea de a merge cu o altă bicicletă a fost pur și simplu imposibilă. Aplicația nu m-a lăsat să introduc datele bancare, pentru a verifica unul dintre carduri. Am dat mai multe telefoane, am cerut să se șteargă contul, iar acum primesc o eroare la înregistrare.

Pe scurt: ideea este foarte bună, costul este excelent, însă voi aștepta ca aplicația să iasă din beta. Până atunci, le fotografiez bicicletele lăsate în locuri mișto.

PS: Bicicletele sunt evident dotate cu GPS, dar asta nu l-a defazat pe băiatul care stătea călare pe una, cu o bere în mână. În tramvaiul 16. Sunt curios dacă după 6 luni sau un an Ape Rider va ieși să spună câte biciclete le-au fost furate.


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

3 Comments

Gigi · June 3, 2018 at 14:57

Cred ca problema cea mare nu este aplicatia. Tot ce tine de aplicatie se rezolva pana la urma. Crapa? Ii dai drumul din nou. Dureaza mult si intra prea des refresh-ul? Ai rabdare. Se consuma bateria? Ai grija din timp sa ai telefonul incarcat. Parcarile astupa bicicletele? Maresti zona. Ai probleme cu plata? Trimiti mail, dai telefon si insisti. E drept, nu e bine, e mult loc de mai bine, e enervant dar nu e blocant. Vorba aia, merge si asa
In schimb sa mergi 15 minute pana la o pioneza rosie ca sa constati ca bicicleta nu-i acolo, sa o iei de la capat si sa dai peste o bicicleta defecta etc. mi se pare mult mai grav. Nu este un serviciu de incredere asa cum sunt RATB-ul si metroul. Acolo te duci la statie si 99% vine. E ca si cum ai cauta loc de parcare cand vii acasa seara cu masina: nu stii daca gasesti

Stef Al · July 3, 2018 at 10:53

Eu mai nou nu mai găsesc nicio bicicletă. Toate care-mi apar pe hartă sunt în curți, în case, niciuna pe domeniu public. Oamenii și le-au luat în proprietate se pare…

    Dan Pandrea · July 3, 2018 at 11:02

    Da, au devenit un pic mai rare, din câte se pare. Două episoade: primul a fost în urmă cu vreo lună, când i-am sunat să le spun că în tramvaiul 16 e un băiat călare pe una dintre bicicletele lor, având și o bere în mână. Ceva îmi spunea că nu o luase tocmai prin aplicație. Al doilea: faza cu preotul și bicicleta.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.