Mă uitam înainte de campania pentru Cotroceni câte site-uri obscure încep să se aglomereze pe feed-ul de Facebook. Mai ceva ca bricheta de mașină care îți reduce consumul sau jocurile stupide care generează mii de invitații și, implicit, unfriend-uri. Am citit știri de pe ambele categorii de site-uri: pro și contra Ponta sau pro și contra Iohannis, depinde care vă surâde mai mult. Apoi am văzut și performanțele obținute în social media: sute de share-uri, comentarii, like-uri cu basculanta și, drept urmare, vizualizări cu carul.

Având în vedere că televiziunile de știri de pe la noi încep să se scufunde serios (Antena3 dă afară oameni, la fel și Realitatea), televizorul ca mijloc de manipulare începe să moară. La ce să te bați pe 2 puncte de audiență, când Facebook îți pune la dispoziție 7.8 milioane de români care sunt gata să intre în dezbatere și să se despartă de logică? Decât să investești în care de emisie, realizatori, moderatori, să stai să inviți analiști și politicieni care au de spus foarte puțin în majoritatea cazurilor, mai bine angajezi un băiat care scrie bine, bagi niște bani în postări și ții bine de server.

Există încă o categorie socială ce nu a fost acaparată de Facebook, dar timpul le rezolvă pe toate și, la fel ca în State, poate că următoarele dezbateri din campaniile electorale vor fi urmărite pe Facebook.


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

1 Comment

Marius Cucu · February 8, 2015 at 23:23

Corect, dar TV-ul inca reprezinta incredere.

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

Ce trebuie să știți dacă mergeți la GPeC săptămâna viitoare

Între 16 și 18 mai va avea loc GPeC Summit și, pe lângă suita de speakeri locali și internaționali care vor urca pe scenă, țineți cont de următoarele. eCommerce-ul nu bate pasul pe loc În Read more…

Comunicare

Responsabilitatea informării corecte e la noi

Cazul Cristinei Tunegaru a explodat ieri pe Facebook și a fost preluat repede de site-urile de știri, inclusiv de Hotnews. Pe scurt, este vorba de o profesoară care în ianuarie i-a dat un pic cu Read more…

Comunicare

Pepsi uită ce trebuie să facă un brand de răcoritoare

Bănuiesc că ați văzut reclama Pepsi care a fost imediat retrasă. Pentru cei care nu înțeleg care e tam-tamul: Pepsi e un brand de răcoritoare. Drept urmare, aria în care pot naviga din punct de Read more…