Mă uitam înainte de campania pentru Cotroceni câte site-uri obscure încep să se aglomereze pe feed-ul de Facebook. Mai ceva ca bricheta de mașină care îți reduce consumul sau jocurile stupide care generează mii de invitații și, implicit, unfriend-uri. Am citit știri de pe ambele categorii de site-uri: pro și contra Ponta sau pro și contra Iohannis, depinde care vă surâde mai mult. Apoi am văzut și performanțele obținute în social media: sute de share-uri, comentarii, like-uri cu basculanta și, drept urmare, vizualizări cu carul.

Având în vedere că televiziunile de știri de pe la noi încep să se scufunde serios (Antena3 dă afară oameni, la fel și Realitatea), televizorul ca mijloc de manipulare începe să moară. La ce să te bați pe 2 puncte de audiență, când Facebook îți pune la dispoziție 7.8 milioane de români care sunt gata să intre în dezbatere și să se despartă de logică? Decât să investești în care de emisie, realizatori, moderatori, să stai să inviți analiști și politicieni care au de spus foarte puțin în majoritatea cazurilor, mai bine angajezi un băiat care scrie bine, bagi niște bani în postări și ții bine de server.

Există încă o categorie socială ce nu a fost acaparată de Facebook, dar timpul le rezolvă pe toate și, la fel ca în State, poate că următoarele dezbateri din campaniile electorale vor fi urmărite pe Facebook.


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

1 Comment

Marius Cucu · February 8, 2015 at 23:23

Corect, dar TV-ul inca reprezinta incredere.

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

Îmi place branding-ul Echipei Naționale de fotbal

Da, cred că sunt unul dintre puținele persoane care chiar apreciază gestul Echipei Naționale. Pentru că, spre deosebire de acum 20 de ani, când convocarea la Națională era cea mai mare onoare, astăzi jucătorii par Read more…

Comunicare

Facebook și activarea microfonului pentru a servi ad-uri

A ieșit în spațiul public ideea că Facebook ar cam asculta despre ce vorbim pe lângă telefon, ca mai apoi să ne servească ad-uri targetate. Sună a conspirație de tinichea de aluminiu, iar Facebook neagă Read more…

Comunicare

Avem lista completă de speakeri de la GPeC Summit

Numai mâine nu-i poimâine – la fel și cu GPeC Summit care își deschide porțile pe 14 noiembrie. Evenimentul ține două zile și adună speakeri locali și internaționali specializați în e-commerce și pe una (sau Read more…