Văd că Vlad Petreanu a cerut opinia Facebook-ului în ceea ce privește amenințarea taximetriștilor că se retrag de la aeroport dacă Uber nu dă jos un outdoor prin care anunță curse gratuite. Bineînțeles că românul a sărit la gâtul taximetriștilor care sunt niște jegoși și niște jepcari, însă refuzând să vadă problema generală.

Da, sunt mulți taximetriști care dau țepe și care nu iau clienți în curse scurte. Sunt și taximetriști cu mașini oribile, jegoase, de pe care simți cum stă să cadă tabla. Însă toate astea sunt efecte ale unei probleme mai mai mari. Câți dintre voi ar face taximetrie pe 1,4 lei/km, în condițiile în care trebuie să plătești licență, utilizarea stației, utilizarea aplicației de mobil, plus combustibil, revizii și alte consumabile.

Nu le caut scuze jegurilor despre care aud atâtea povești, însă astfel de condiții înlesnesc apariția unor astfel de comportamente. Eh, după ce plătești toate taxele pentru a conduce o mașină galbenă în București și, pe lângă asta, plătești vreo €200.000  €4000 (conform Adevărul) pe lună ca să stai la aeroport (nu șoferul plătește, ci compania de care aparține), imaginează-ți că vin niște băieți care operează în afara legii și îți iau felia de pâine.

Repet: nu iau apărarea taximetriștilor – mulți dintre cei de la aeroport sunt jepcari ordinari. Iar despre Uber pot spune că am avut experiențe în general bune, însă tot în afara legii sunt, oricât de mult se laudă ei că acțiunile lor au dus la stabilirea unor cadre legale prin alte locuri, iar România ar trebui să facă același lucru. E ca și cum m-aș apuca să fumez iarbă în fața Secției 1 de Poliție, pe motiv că în California este legal, deci și la noi ar trebui.

În fine, treaba asta nu se va rezolva odată ce Uber va da jos afișul sau, mai rău, dacă taximetriștii vor pleca de la Otopeni (repet: oricât de jegoși ar fi). Atât timp cât municipalitatea reglează prețul pe kilometru, companiile sunt descurajate în a fi competitive din toate punctele de vedere (tarif, educația șoferilor, siguranța mașinilor pe care le conduc).

Ia să treacă toate companiile de 1.39 la cel puțin 1.99 lei/km. Și statul să reglementeze odată legea și pentru servicii de tipul Uber. Abia atunci vom vedea o creștere a calității serviciilor de taximetrie. Asta până nu vine Waze Carpool în România și bagă în pământ pe toată lumea.

Categories: AutoCotidiene

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

5 Comments

raul titus · November 30, 2016 at 13:04

Domnule Pandrea incercati sa luati un taxi dela Arenele Romane spre Titan sau in preajma sarbatorilor dimnineata ( Revelion ) toti cer pentru 5- 6 km o calatorie metrou Aviatorilor – Cart Damaroaia ( 40 sau si mai mult ca este Revelion) am vazut cu dadea de pe aplicatia lor taximetristri ignore chiar daca putea sa accepte cursa .Eu cu Uber nu am fost tepuit in capitala ori de cate ori am fost ,dar la taxi am coborat cand am vazut cat de repede crestea tariful ,iar dela Otopeni pana la gara de nord am platit 100 de ron noaptea ca pierdeam legatura cu trenul si la hotel in bucuresti nu cred ca costa putin o camera pe noapte

    Dan Pandrea · November 30, 2016 at 13:08

    Așa cum am zis și în comentariul pe care l-ai lăsat pe Facebook: mai citește o dată articolul.

Sorin · November 30, 2016 at 14:24

Din ce stiu, primaria a reglementat pretul taxiului intre 1.39 lei/km si 3.5 lei/km. Firmele sunt libere sa jongleze cum vor in acest interval de pret. Unele deja au crescut tariful la 1.4, 1.77, 1.98. Meridian are serviciul Meridian Taxi Plus la 1.74 lei/km.

Asa ca piata si pretul se regleaza si in functie de cerere si oferta, in functie de serviciile oferite. Daca te uiti atent, cei ce plang sunt tot cei ce dau si cele mai multe tepe. Nu dau numele companiei, dar e din Ilfov.

Ca sa nu mai spun ca pe strazi vad frecvent masini fara licenta, firme fantoma care imita marile companii etc…Atata timp cat acestia raman in piata si sunt ”acceptati” de adevaratii taximetristi, Uber va avea mereu succes.

Taximetriştii ameninţă că se retrag de la Aeroportul Otopeni dacă nu este eliminat un panou publicitar UBER - bunescu.ro, un blog de Ionut Bunescu · November 30, 2016 at 13:27

[…] Până când UBER nu va fi reglementat, acesta nu este ilegal, deci totul bine și frumos, mai ușor cu pianul pe scări. La fel și cu Taxify și orice alt concurent ar mai apărea. Ah, că ar fi o variantă ca tariful taxi să fie reglementat la 1,99 lei/km și UBER să fie și el, de asemenea, reglementat, și cu același tarif minim impus, asta e altă poveste în care sunt total de acord cu Dan Pandrea. […]

S-o înjurăm pe Firea că îndeamnă la respectarea legii | Dan Pandrea · December 4, 2017 at 17:15

[…] Uber și Taxify să dispară. Am mai vorbit despre problema asta când taximetriștii de la Otopeni s-au supărat pe OOH-ul celor de la Uber. De atunci, datele problemei au rămas neschimbate, iar oamenii care apreciază serviciile celor de […]

Leave a Reply

Related Posts

Cotidiene

83,4 kilometri de autostradă în 3 ani. Îndrăznește să crezi!

În decembrie 2014, Ministerul Transporturilor inaugura 28.2 de kilometri de autostradă, între Arad și Nădlac. De atunci, mândra noastră patrie s-a mai împodobit cu 83.4 kilometri. Anul acesta am inaugurat o jumătate de lot în Read more…

Cotidiene

S-o înjurăm pe Firea că îndeamnă la respectarea legii

Acum niște ani, Victor Ponta se declara împotriva unei idei doar pentru simplul motiv că Traian Băsescu era pro. Nu conta dacă ideea era bună (sau rea), Ponta era contra pentru că el trebuia să Read more…

Comunicare

Facebook și activarea microfonului pentru a servi ad-uri

A ieșit în spațiul public ideea că Facebook ar cam asculta despre ce vorbim pe lângă telefon, ca mai apoi să ne servească ad-uri targetate. Sună a conspirație de tinichea de aluminiu, iar Facebook neagă Read more…