luiz moutinhoSocial Media Summit 2013 a fost prima conferință la care am fost anul acesta și prima în care m-am dus în calitate de altceva decât blogger. Așadar a fost normal să transpun în scris cât mai mult din vorbele lui Luiz Moutinho (nu e fotbalist sau antrenor), profesor la Universitatea din Glasgow.

Atunci mi-am dat seama că educarea în marketing se face la un alt nivel în Vest. Modurile în care domnul Moutinho explica și venea cu argumente au vrăjit maxim publicul. Din câte am citit și am auzit de la alții, nenea ăsta a fost super tare, iar eu pot confirma încă o dată. În esență s-a vorbit despre faptul că social media nu e un element care dă pe spate publicul și îl face să scoată banii din buzunar. “Social Media will no longer be Social Media”.

E bine să fim pe canalele de social media, dar atât timp cât ne limităm la poze frumoase, clientul n-o să fie chiar așa de impresionat. Social media trebuie să fie o extensie a serviciilor deja existente, nu o platformă separată. Din păcate însă brand-urile au o imagine total diferită față de publicul cu care interacționează pe Facebook. Aproximativ 60% dintre branduri cred ca publicul lor dau like pentru că vor să facă parte din comunitatea respectivă. Realitatea diferă: maxim 30% dintre utilizatori dau like în acest scop.

În fața schimbărilor pe care Facebook le programează pentru săptămâna viitoare (apropo: Google a redesenat puțin rețeaua socială), brandurile trebuie să caște ochii și să trateze cu atenție un consumator care a ajuns la maturitate, care nu mai înghite toate tâmpeniile pe care pagina le emite (în afară de poze cu pisici, firește).

Prezentarea lui Luiz Moutinho a fost de-a dreptul savuroasă și a fost cel mai reușit moment al Social Media Summit 2013. Un mare bravo organizatorilor și mai ales Martei Ușurelu!


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

Cum poți oferi ajutorul unui chinez

Eram în facultate și învățam niște particularități sociale ale diferitor popoare. Dintre toate, una mi-a rămas bine în memorie. Conform profesorului de la curs, chinezii sunt un popor foarte centrat în sine (știu, n-ați fi Read more…

Comunicare

IKEA, încărcarea wireless, iPhone 8 și niște ad-uri bune

IKEA nu se află la primul episod în care ia filosofia (sau marketing-ul) Apple și o adaptează propriului brand. Au făcut asta cu unul dintre cataloagele lor, iar de data asta au venit cu niște Read more…

Auto

Renault: când wishful thinking merge prea departe

Brandurile care comunică o viață ideală sunt demne de urmărit mai ales pentru momentele când uzează placa asta pentru cele mai banale lucruri. Azi, schimbarea plăcuțelor de frână. Renault s-a gândit să deschidă Paintu’ (acum, Read more…