luiz moutinhoSocial Media Summit 2013 a fost prima conferință la care am fost anul acesta și prima în care m-am dus în calitate de altceva decât blogger. Așadar a fost normal să transpun în scris cât mai mult din vorbele lui Luiz Moutinho (nu e fotbalist sau antrenor), profesor la Universitatea din Glasgow.

Atunci mi-am dat seama că educarea în marketing se face la un alt nivel în Vest. Modurile în care domnul Moutinho explica și venea cu argumente au vrăjit maxim publicul. Din câte am citit și am auzit de la alții, nenea ăsta a fost super tare, iar eu pot confirma încă o dată. În esență s-a vorbit despre faptul că social media nu e un element care dă pe spate publicul și îl face să scoată banii din buzunar. “Social Media will no longer be Social Media”.

E bine să fim pe canalele de social media, dar atât timp cât ne limităm la poze frumoase, clientul n-o să fie chiar așa de impresionat. Social media trebuie să fie o extensie a serviciilor deja existente, nu o platformă separată. Din păcate însă brand-urile au o imagine total diferită față de publicul cu care interacționează pe Facebook. Aproximativ 60% dintre branduri cred ca publicul lor dau like pentru că vor să facă parte din comunitatea respectivă. Realitatea diferă: maxim 30% dintre utilizatori dau like în acest scop.

În fața schimbărilor pe care Facebook le programează pentru săptămâna viitoare (apropo: Google a redesenat puțin rețeaua socială), brandurile trebuie să caște ochii și să trateze cu atenție un consumator care a ajuns la maturitate, care nu mai înghite toate tâmpeniile pe care pagina le emite (în afară de poze cu pisici, firește).

Prezentarea lui Luiz Moutinho a fost de-a dreptul savuroasă și a fost cel mai reușit moment al Social Media Summit 2013. Un mare bravo organizatorilor și mai ales Martei Ușurelu!


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

Îmi place branding-ul Echipei Naționale de fotbal

Da, cred că sunt unul dintre puținele persoane care chiar apreciază gestul Echipei Naționale. Pentru că, spre deosebire de acum 20 de ani, când convocarea la Națională era cea mai mare onoare, astăzi jucătorii par Read more…

Comunicare

Facebook și activarea microfonului pentru a servi ad-uri

A ieșit în spațiul public ideea că Facebook ar cam asculta despre ce vorbim pe lângă telefon, ca mai apoi să ne servească ad-uri targetate. Sună a conspirație de tinichea de aluminiu, iar Facebook neagă Read more…

Comunicare

Avem lista completă de speakeri de la GPeC Summit

Numai mâine nu-i poimâine – la fel și cu GPeC Summit care își deschide porțile pe 14 noiembrie. Evenimentul ține două zile și adună speakeri locali și internaționali specializați în e-commerce și pe una (sau Read more…