Aud in ultima vreme numai “tara de cacat”, binenteles ca referire la plaiurile mioritice. Si e adevarat: Moldova mai are un pic si devine regiune sub nivelul marii, Muntenia se usuca in fiecare vara, Ardealul se chinuie sa lege Romania de Vest printr-o autostrada semi-completa si semi-proiectata si, ca un bonus, romanii se confrunta cu TVA marit si salarii mai mici.

Masuri urgente se cer. Ne tragem brand de tara! Musai! Dupa ce vara trecuta Romania se bucura de The Land of Choice si de ciordeala de la croati, am auzit ca vecina de oras (sau de judet) si colega de liceu dintr-o alta generatie a fost la chinezi sa lanseze o imagine noua a Romaniei, cu ajutorul careia puhoiul de turisti sa ne calce tara si sa lase in urma lor dolari, euro, yeni, lire, leve, coroane etc. A fost asa de neinteresant incat nu am retinut sloganul, dar am retinut pretul campaniei de branding: 850.000 Euro.

Nu stiu pe ce au fost cheltuiti banii astia (probabil in mare parte pe deplasarea din China) si nu stiu ce succes va avea campania (de fapt, stiu), dar pun pariu ca niste absolventi de comunicare si pr ar fi in stare sa promoveze Romania mai bine decat un minister intreg si pe bani considerabil mai putini.

PS: O mana de oameni de la nu stiu ce redactie au reusit sa aduca niste baieti care au lasat material de testimoniale pentru promovarea Romaniei. Brusc toata lumea a dorit sa ne viziteze tara, in special Muntii Fagaras. Credeti ca “Explore the Carpathian Garden” o sa faca iar economia sa duduie?