De-a lungul anilor, însă mai ales în ultimii 3, am stat cu ochii pe încasările Apple și pe ceea ce descoperă finanțiștii de prin presă. Drept urmare, mă întreb de ce ar investi Apple în crearea unui nou produs (de la design, sample-uri, linie de producție, componente noi, produsul finit, marketing) care îi va asigura 8-9% din numărul total de unități vândute?

Întrebarea devine și mai sâcâitoare în momentul în care realizezi că lansarea unui model cu diagonală de 4” ar trage în jos media prețului unui iPhone (fix inversul lansării modelelor 6 și 6 Plus). Și apoi mai adăugăm o variantă a întrebării: de ce l-ar lansa Apple fix în martie (după cum se zvonește)? Umblă vorba în târg că producția pentru 6S/6S Plus a încetinit și pur și simplu nu văd cum și de ce Apple ar lansa un model mai ieftin, riscând să canibalizeze vânzările modelelor menționate mai devreme, în loc să facă ce știe mai bine: să investească în continuare în marketing.

Dacă știe cineva răspunsul la întrebările de mai sus, un răspuns va fi apreciat foarte mult.

PS: Că tot își dă lumea cu presupusul despre ce ar trebui să aibă următorul iPhone în lista de dotări pentru a rupe gura târgului – eu vreau deblocarea (controlată a) cipului NFC și punerea la dispoziție a API-ului Siri către dezvoltatorii third party. Chestiile astea două vor modela piața și vor dezvolta masiv Internet of Things.

foto via

Categories: Tech

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.