Eram în facultate și învățam niște particularități sociale ale diferitor popoare. Dintre toate, una mi-a rămas bine în memorie. Conform profesorului de la curs, chinezii sunt un popor foarte centrat în sine (știu, n-ați fi crezut). Asta se vede și în momentul în care vrei să oferi ajutorul unui chinez.

Fie că se mută în România și se chinuie cu o canapea pe scări, fie că ești în China și vrei să-l ajuți la treburile casei, te vei lovi inevitabil de un refuz. Pentru că vesticii se spală repede pe mâini și nu insistă, chinezii rămân de cele mai multe ori fără ajutor, deși poate au nevoie.

Așa că “secretul” ajutorării unui chinez stă în a insista să i-l oferi. De trei ori, ca să fim exacți. Poate că și la ei cifra 3 are vreo încărcătură simbolică. Cine știe?

Motivul pentru care am adus mica amintire pe rândurile acestui articol este că, indiferent de lucrurile pe care le faci, dacă ești în deplasare, trebuie să știi cum să relaționezi cu oamenii locului. Fie ei chinezi, austrieci, finlandezi sau columbieni.

De-asta am făcut ochii mari când am văzut că GPeC Summit inaugurează ceea ce ei numesc Regional Expansion Debate, o secțiune dedicată expansiunii firmelor românești peste hotare. Avem câteva exemple de firme care au făcut pasul în afară, iar curiozitatea față de țări precum Polonia, Ungaria, Cehia și Austria este în continuare foarte mare.

Desigur, este bine să afli cele mai noi descoperiri în marketing online și e-commerce de la Neil Patel (Kissmetrics), Amy Harrison (Write With Influence) și Oli Gardner (Unbound). Însă cred că e bine să tratezi noile piețe din perspectiva unor locuri cu propriile tradiții, dorințe și frici. Ceva mai mult decât simple rezultate în Analytics și AdWords. Iar dacă intenția este de a alfa particularitățile Ungariei, Poloniei, Cehiei și Austriei, GPeC RED este sesiunea la care trebuie să participi. Pentru mine, ăsta este marele câștig pentru GPeC-ul din această toamnă.

Speaking of which, GPeC Summit se ține pe 14-15 noiembrie, la același Crystal Palace Ballrooms (Calea Rahovei), iar biletele s-au pus în vânzare. Găsiți toate detaliile de care aveți nevoie pe site-ul GPeC.


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

IKEA, încărcarea wireless, iPhone 8 și niște ad-uri bune

IKEA nu se află la primul episod în care ia filosofia (sau marketing-ul) Apple și o adaptează propriului brand. Au făcut asta cu unul dintre cataloagele lor, iar de data asta au venit cu niște Read more…

Auto

Renault: când wishful thinking merge prea departe

Brandurile care comunică o viață ideală sunt demne de urmărit mai ales pentru momentele când uzează placa asta pentru cele mai banale lucruri. Azi, schimbarea plăcuțelor de frână. Renault s-a gândit să deschidă Paintu’ (acum, Read more…

Comunicare

Ce trebuie să știți dacă mergeți la GPeC săptămâna viitoare

Între 16 și 18 mai va avea loc GPeC Summit și, pe lângă suita de speakeri locali și internaționali care vor urca pe scenă, țineți cont de următoarele. eCommerce-ul nu bate pasul pe loc În Read more…