Grupul Volkswagen a făcut o treabă foarte bună când a introdus gama sa de modele supermini: Volkswagen up!, Skoda Citigo și SEAT Mii. Cele trei sunt foarte pragmatice și doar ultima dintre ele are un stil mai aparte. Faptul că, într-o perioadă de criză, grupul VAG a prezentat pieței o soluție ce pune accent pe practicalitate a făcut uitată cealaltă tripletă de modele supermini pe care le vedeam peste tot: Peugeot 107, Citroen C1 si Toyota Aygo.

Așa că parteneriatul dintre cele trei companii ajunge anul acesta la versiunea 2.0. Primul care scoate capul în lume este Peugeot 108.

Peugeot 108

Ce vedeți mai sus este versiunea cu plafonul retractabil, iar de aici se naște o problemă. Vedeți voi, generația precedentă însemna doar un simplu mod și ieftin de a te deplasa. Te sui în mașina, dai la cheie, ții de covrig și, după ce învârți roțile destul, te dai jos. Nimeni nu întorcea capul după buburuza de oraș 107.

Odată cu lansarea lui 108, Peugeot intră pe un segment în care se mai află Mini Cooper, Fiat 500 și Opel Adam și îi lasă pe nemții de la VAG să domine cu citadinele lor. S-ar putea să greșesc, despre prețuri nu am aflat nimic, dar în momentul în care îți lași clientul să customizeze mașina, costurile finale se ridică destul de mult. Numai uitați-vă la ce pregătesc clienților:

Cum ceilalți francezi din PSA, Citroen, vor introduce un model asemănător (cred), bazat pe customizare, pe umerii celor de la Toyota cade sarcina de a scoate un Aygo care să se rupă de mesajul PSA. Și, din câte am citit până acum, lucrurile stau bine, Toyota dorind să poziționeze Aygo-ul drept o buburuză smart de oraș. Deocamdata avem doar un teaser și promisiunea că vom vedea mai mult la Salonul de la Geneva.

Toyota Aygo 2014 Teaser

via Automarket

Categories: Auto

Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

1 Comment

Marian · February 21, 2014 at 06:35

Fix la asta mă gândeam şi eu când am văzut ştirea cu 108. Când vine vorba de citadine de oraş e important preţul şi, cum ai spus tu, aspectul practic. Cine vrea fiţe cumpără ceva mai scump şi mai mare. Tot la Toyota sper şi eu să “scape turma”.

Leave a Reply

Related Posts

Auto

Alternativă la DN2

Pentru că am trecut peste unul dintre cele mai sângeroase weekend-uri de pe șoselele României, vă las mai jos o variantă de evitare a Drumului Național 2, între Buzău și București. Varianta e valabilă atât Read more…

Auto

Am condus Opel Crossland X

Am trecut de două ori pe la Opel GTT, reprezentanța de pe Theodor Pallady, ca să testez Opel Crossland X. Am tot vorbit despre mașina asta, de când a fost anunțată în iarnă. Pe scurt, Read more…

Auto

Paradoxul dorinței de autostrăzi

Autostrăzile sunt marea durere a fiecărui cetățean care stă cu fundul pe patru roți și marea promisiune a fiecărui candidat ce stă cu fundul pe bugete. Niciunul nu reușește să se atingă de ele. Unul Read more…