Salonul Auto de la Geneva a debutat pe 7 martie și, printre multele modele care au fost scoase de sub cearșafuri, au fost câteva care mi-au atras atenția. Faceți abstracție de logica utilizării unora dintre ele pe drumurile noastre. De asemenea, nu luați în seamă costurile. În rândurile următoare, e vorba de “heart and soul”.

Alpine A110

La prima vedere, e rețeta perfectă a unei mașini. Moștenește un nume celebru, are ADN Renault Sport și, poate cel mai important, nu are un milion de cai putere. Alpine A110 este un coupe de vreo 250 de cai, obținuți dintr-un motor de 1.8 litri. Cuplați asta cu un aspect absolut superb și veți obține un rival capabil pentru Porsche Cayman.

Volvo XC60

XC90 este un munte de mașină, dar are (poate) cele mai reușite linii de pe SUV-urile actuale. Așa că XC60 vine cu aceeași filosofie, dar într-un pachet mai compact. Nici vorbă să fie prea mic sau mai sărac în tehnologie. Doar un pic mai suplu și la fel de scandinav.

Mazda CX-5

Tot în aceeași clasă a SUV-urilor medii, Mazda CX-5 se va lua la trântă cu Tiguan, Kadjar și Qashqai. Actualul CX-5 era încă dezirabil, motiv pentru care m-a luat prin surprindere anunțarea noii generații în urmă cu puțin timp. Mazda a mers pe același design Kodo și a aliniat interiorul cu celelalte modele din gamă (aka monitorul nu mai face parte din bord, ci stă pe el, precum o tabletă).

Opel Crossland X

Deși am mai scris despre el și Opel era să nu-l aducă la Geneva, Crossland X merită locul în listă. Se va lua la bătaie cu Captur și Juke, iar misiunea nu e deloc ușoară, mai ales că francezii au prezentat tot la Geneva un facelift pentru micul lor SUV. Pentru că se trage din Meriva, Opel Crossland X va intra în bătălie cu avantajul spațiului oferit. Rămâne de văzut cum va fi poziționat ca preț.

Seat Ibiza

Țin minte că am urcat în modelul pe care îl înlocuiește la câteva luni după ce fusese lansat în România. Deși arăta foarte bine, vechiul Ibiza genera un pic de claustrofobie. Noua generație promite spațiu mai mult, tehnologie adusă la zi și mecanică nemțească. Toate astea sunt îmbrăcate într-un design inspirat din actualul Leon. Nu prea are cum să fie rău, nu?

Trei dintre modelele înșirate sunt SUV-uri, o categorie care a crescut foarte frumos de la introducerea primului Qashqai și care se bucură în continuare de un interes aflat tot pe creștere. Nu e de mirare, având în vedere că mai toți constructorii virează în această direcție.

Sunt curios ce modele de la Salon v-au făcut cu ochiul. Dacă nu le-ați văzut pe toate, le găsiți aici.

 


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

Leave a Reply

Related Posts

Auto

Alternativă la DN2

Pentru că am trecut peste unul dintre cele mai sângeroase weekend-uri de pe șoselele României, vă las mai jos o variantă de evitare a Drumului Național 2, între Buzău și București. Varianta e valabilă atât Read more…

Auto

Am condus Opel Crossland X

Am trecut de două ori pe la Opel GTT, reprezentanța de pe Theodor Pallady, ca să testez Opel Crossland X. Am tot vorbit despre mașina asta, de când a fost anunțată în iarnă. Pe scurt, Read more…

Auto

Paradoxul dorinței de autostrăzi

Autostrăzile sunt marea durere a fiecărui cetățean care stă cu fundul pe patru roți și marea promisiune a fiecărui candidat ce stă cu fundul pe bugete. Niciunul nu reușește să se atingă de ele. Unul Read more…