Plecarea mea pe litoral s-a produs pe ultima sută de metri (mulțumesc, Sorin!). Am sărit în rapidul de ora 14 și în 2 ore și 45 minute coboram din tren. Ajungând destul de devreme (nu ca pe vremuri), am zis să iau stațiunea la pas și dacă întârzii mult să iau un autobuz până la Hanul Piraților. Până la urmă am mers pe jos tot drumul, astfel încât pot să îmi fac o idee despre litoral, după 3 ani de absență.

Vorbele de mai sus au rămas adevărate din mai multe puncte de vedere. În primul rând există prea mult branding pe plajă, mai ales din partea unora care chiar nu au tangențe cu marea, soarele și toate ingredientele astea pe care, amestecate, le numim Perla Litoralului Românesc. În al doilea rând există prea mulți DJ și MC pe plajă (deseori e același om) care urlă într-un microfon cu muzică foarte proastă pentru plajă. De asemenea partea proastă e că există câte un foișor cu DJ/MC la 400 metri distanță unul de celălalt. Așa că din ședința ta de bronzare și baie, nu prea văd cum ai putea să te relaxezi.

Încă un lucru foarte deranjant a fost observat de când am intrat pe plaja de la Perla: marea a săpat foarte mult, astfel încât acum înghesuiala e și mai mare… probabil că pe viitor vor fi prosoape așezate și în recepția hotelului.

[nggallery id=46]

Cu cât am înaintat către nord, implicit Hanul Piraților, discotecile imbecile de pe plajă au început să dispară una câte una, lăsând loc unor plaje bine amenajate. Cocălăreala s-a mai șters și, trecând de campingul unde se află clubul Enigma, am fost primit de câteva porțiuni de plajă neamenajată, aproape sălbatică. A fost o imagine plăcută, dar între Enigma și Hanul Piraților s-au produs cele mai multe schimbări (a.k.a construcții). Lângă Hanul Piraților m-am trezit cu ditai parcul de vile și vilișoare, numai bune pentru un Irinel care era la mare cu aia mică (momentul CanCan). La nord de camping s-a construit în draci, s-au făcut străzi perpendiculare, asemănător cu ce am găsit acum trei ani în Costinești.

Cat despre comportamentul turiștilor… rămâne cum am stabilit. Un caz concret îl reprezintă bărbatul care aruncă țigara în nisip iar partenera se face că plouă. Dar măcar avem turiști – atât la dus, cât și la întors am avut parte de companii spaniole. Deci brandul de țară merge de minune.

Chestia asta de jos mi-a încărcat bateriile: