Titlul reprezintă asaltul obsesiv al paginilor de Facebook ce vânează cifre impresionante pentru a arăta șefilor. Dintr-un anumit punct de vedere poate fi justificat procedeul: vrem să verificăm ce audiență avem, câtă lume reacționează la mesajele pe care le lansăm noi, însă unele sunt așa de evidente încât îmi permit să vin cu unul asemănător:

Dă LIKE și SHARE acestui articol dacă respiri!

Cel mai simplu e să asociezi mesajul cu evenimentele momentului. Sunt Jocurile Olimpice, avem atâția români ce ne reprezintă cu onoare și, în ciuda tuturor mizeriilor ce s-au întâmplat în ultima perioadă, Olimpiada este unul dintre puținele lucruri care unește cetățenii acestei țări. Drept urmare LIKE și SHARE reprezintă becul lui Pavlov, chiar dacă pozele prezentate pe Facebook nu sunt rezultatul muncii paginilor respective (un exemplu bun este Motivonti cu ciordeala asta).

Rezultatul este un număr umflat de like-uri și share-uri, a căror viață este extrem de scurtă în mentalul colectiv. Social media nu e pentru toată lumea.

PS: Mai țineți minte episodul în care o tipă urla din toți bojocii pe TV “VREAU SĂ SUNE TELEFONUUUUUL!”. Cam așa e și cu “LIKE și SHARE dacă ești de acord!”

Update: Văd că și Julius de la Daily Cotcodac a abordat tema, preferând un articol cu imagini mai sugestive decât ce am scris eu pe aici.


Dan Pandrea

Common sense owner. Electronic music, photography and tech.

2 Comments

Brave: eternul conflict dintre generatii : Music Oriented Blog · August 30, 2012 at 10:06

[…] lor, uitând că diva americană nu a fost chiar ușă de biserică. Sunt paginile alea care vor like și share precum domnul Goe în gară și care, la fel ca personajul lui Caragiale, le primesc foarte […]

De ce evita oamenii normali sa citeasca Gandul.info : Music Oriented Blog · September 17, 2012 at 12:36

[…] Se dă poza de mai sus (ciordită). Se dă și un articol pe Gândul în care se vorbește despre cerșetori. Pentru cititorul neavizat imaginea de mai sus arată o florăreasă și un băiat simpatic, ce ține de o chitară. Deci un peisaj specific Bucureștilor, toată lumea fericită, articol de nota zece, like și share dacă ești de acord. […]

Leave a Reply

Related Posts

Comunicare

Cum poți oferi ajutorul unui chinez

Eram în facultate și învățam niște particularități sociale ale diferitor popoare. Dintre toate, una mi-a rămas bine în memorie. Conform profesorului de la curs, chinezii sunt un popor foarte centrat în sine (știu, n-ați fi Read more…

Comunicare

IKEA, încărcarea wireless, iPhone 8 și niște ad-uri bune

IKEA nu se află la primul episod în care ia filosofia (sau marketing-ul) Apple și o adaptează propriului brand. Au făcut asta cu unul dintre cataloagele lor, iar de data asta au venit cu niște Read more…

Auto

Renault: când wishful thinking merge prea departe

Brandurile care comunică o viață ideală sunt demne de urmărit mai ales pentru momentele când uzează placa asta pentru cele mai banale lucruri. Azi, schimbarea plăcuțelor de frână. Renault s-a gândit să deschidă Paintu’ (acum, Read more…